
Запрошений гість – Коновальчук Іван Іванович, завідувач кафедри дошкільної освіти та педагогічних інновацій, доктор педагогічних наук Житомирського державного університету імені Івана Франка, дійсний член Академії міжнародного співробітництва з креативної педагогіки «Полісся»; координатор Міжвідомчої науково-дослідної лабораторії Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України й Житомирського державного університету імені Івана Франка «Теорія і практика підготовки майбутніх учителів до педагогічної дії».
На початку лекції кандидат педагогічних наук, доцент кафедри психології та педагогіки Варгата Оксана Валеріївна визначила актуальність теми лекції, яка є надзвичайно важливою, адже в умовах соціально-економічних реформ, безперервного оновлення й розвитку системи вищої освіти під впливом науково-технологічного й гуманітарного прогресу, конкуренції на ринку праці й освітніх послуг саме інновації стають життєвою необхідністю для закладів вищої освіти. Сучасні заклади вищої освіти певною мірою стають осередками з підготовки інноваційно-мислячих, конкурентоспроможних високопрофесійних фахівців, здатних вирішувати широке коло професійних завдань у різних сферах діяльності. Інноваційні процеси є основним фактором ефективності навчально-виховного процесу у вищих навчальних закладах.

Коновальчук Іван Іванович, завідувач кафедри дошкільної освіти та педагогічних інновацій, доктор педагогічних наук Житомирського державного університету імені Івана Франка, розкрив основні положення теми: етапи розвитку інноваційних процесів в освіті, закони перебігу інноваційних процесів в освіті, моделі інноваційного процесу, групи умов реалізації інноваційних освітніх процесів та структуру інноваційного потенціалу навчального закладу.





Формат лекції актуалізував міждисциплінарний підхід, який створив передумови для більш рельєфного, широкого погляду на інноваційні процеси в системі освіти та розширив наукові знання щодо використання потенціалу наявних концепцій, теорій, доктрин, тощо. Міждисциплінарна практика розкрила нові перспективи на актуальні питання та об’єднала дисципліни: Педагогіка і психологія вищої школи, Інноваційні технології в освітньо-науковій діяльності, Методика викладання психології, опанування яких є важливим для здобувачів вищої освіти.
У лекції взяли участь магістри, аспіранти, викладачі та студенти четвертого курсу спеціальності 053 Психологія. В процесі роботи учасники конференції були досить активними та відмітили актуальність лекції.
Варгата Оксана,
кандидат педагогічних наук,
доцент кафедри психології та педагогіки