![](https://psy.khmnu.edu.ua/wp-content/uploads/sites/17/20211007.jpg)
Запрошений гість – Коновальчук Іван Іванович, завідувач кафедри дошкільної освіти та педагогічних інновацій, доктор педагогічних наук Житомирського державного університету імені Івана Франка, дійсний член Академії міжнародного співробітництва з креативної педагогіки «Полісся»; координатор Міжвідомчої науково-дослідної лабораторії Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України й Житомирського державного університету імені Івана Франка «Теорія і практика підготовки майбутніх учителів до педагогічної дії».
На початку лекції кандидат педагогічних наук, доцент кафедри психології та педагогіки Варгата Оксана Валеріївна визначила актуальність теми лекції, яка є надзвичайно важливою, адже в умовах соціально-економічних реформ, безперервного оновлення й розвитку системи вищої освіти під впливом науково-технологічного й гуманітарного прогресу, конкуренції на ринку праці й освітніх послуг саме інновації стають життєвою необхідністю для закладів вищої освіти. Сучасні заклади вищої освіти певною мірою стають осередками з підготовки інноваційно-мислячих, конкурентоспроможних високопрофесійних фахівців, здатних вирішувати широке коло професійних завдань у різних сферах діяльності. Інноваційні процеси є основним фактором ефективності навчально-виховного процесу у вищих навчальних закладах.
![](https://psy.khmnu.edu.ua/wp-content/uploads/sites/17/20211007-4-1024x576.jpg)
Коновальчук Іван Іванович, завідувач кафедри дошкільної освіти та педагогічних інновацій, доктор педагогічних наук Житомирського державного університету імені Івана Франка, розкрив основні положення теми: етапи розвитку інноваційних процесів в освіті, закони перебігу інноваційних процесів в освіті, моделі інноваційного процесу, групи умов реалізації інноваційних освітніх процесів та структуру інноваційного потенціалу навчального закладу.
![](https://psy.khmnu.edu.ua/wp-content/uploads/sites/17/20211007-6-1024x576.jpg)
![](https://psy.khnu.km.ua/fs/2/20211007-7.jpg)
![](https://psy.khmnu.edu.ua/wp-content/uploads/sites/17/20211007-8-1024x576.jpg)
![](https://psy.khmnu.edu.ua/wp-content/uploads/sites/17/20211007-9-1024x640.jpg)
![](https://psy.khmnu.edu.ua/wp-content/uploads/sites/17/20211007-10-1024x640.jpg)
Формат лекції актуалізував міждисциплінарний підхід, який створив передумови для більш рельєфного, широкого погляду на інноваційні процеси в системі освіти та розширив наукові знання щодо використання потенціалу наявних концепцій, теорій, доктрин, тощо. Міждисциплінарна практика розкрила нові перспективи на актуальні питання та об’єднала дисципліни: Педагогіка і психологія вищої школи, Інноваційні технології в освітньо-науковій діяльності, Методика викладання психології, опанування яких є важливим для здобувачів вищої освіти.
У лекції взяли участь магістри, аспіранти, викладачі та студенти четвертого курсу спеціальності 053 Психологія. В процесі роботи учасники конференції були досить активними та відмітили актуальність лекції.
Варгата Оксана,
кандидат педагогічних наук,
доцент кафедри психології та педагогіки