Перейти до вмісту

Антонова Зінаїда Олександрівна

кандидат психологічних наук, доцент, доцент кафедри психології та педагогіки Хмельницького національного університету

e-mail: shvedzina@ukr.net
antonovaZ@khmnu.edu.ua

Профілі:

Забезпечує викладання таких курсів: «Основи тренінгової роботи та коучингу», «Соціальна психологія з тренінгом комунікативності», «Кар’єрне консультування», «Психологічна допомога в соціальній сфері», керує написанням кваліфікаційних робіт здобувачів вищої освіти.

Освіта:

У 1998 році закінчила Хмельницьке базове медичне училище, спеціальність – сестринська справа, кваліфікація – медсестра.

У 2003 році закінчила Хмельницький технологічний університет Поділля, спеціальність – соціальна педагогіка, кваліфікація – соціальний педагог, практичний психолог.

З 2003 року по 2011 рік навчалася в аспірантурі Інституту психології ім. Г. С. Костюка НАПН України.

У 2012 році захистила дисертацію на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук на тему «Соціально-психологічні особливості економічної соціалізації підлітків» у спеціалізованій Вченій раді Інституту психології ім. Г.С. Костюка НАПН України за спеціальністю 19.00.05 – Соціальна психологія, психологія соціальної роботи.

У 2015 році рішенням Атестаційної колегії Міністерства освіти і науки України присвоєно вчене звання «доцент».

Професійна діяльність:

  • Трудову діяльність розпочала у 2003 році.
  • Стаж науково-педагогічної роботи: 14 років.

Сфера наукових зацікавлень: особистість і її структурні компоненти та способи розвитку; вивчення засад розробки та проведення тренінгу особистісного росту; формування навичок аналізу власних внутрішніх відчуттів, почуттів, емоції та інші переживання, що виникають під час психологічного тренінгу.

Відомості про підвищення кваліфікації:

  • Підвищення кваліфікації за програмою «Педагогічна майстерність», 03.02. – 29.05.2020 р. в обсязі 30 год. Впроваджено викладання дисциплін на платформі Zoom (сертифікат, Реєстр. №20/025, від 07.07.2020 р.).
  • Міжнародне підвищення кваліфікації (вебінар) на тему «Використання дистанційних засобів навчання для підготовки фахівців спеціальностей психологія та правоохорона діяльність на прикладі платформ ZOOOM та MODLE», 08 – 15.02.2021 р. в обсязі 45 год (1,5 ECTS кредитів) (сертифікат, реєстр ES№4044/2021 від 15.02.2021 р.
  • Підвищення кваліфікації за програмою «Тренінг для тренерів» (в обсязі 64 год), в тренінговому центрі «SoFine». Харків, 10.10.2021 р.
  • Підвищення кваліфікації за програмою «Розвиток професійних компетентностей», 10.01 – 31.01.2022 р. в обсязі 30 год. Наказ № 331-КП, від 10.12.2021 р.
  • Підвищення кваліфікації за програмою «Особливості соціально-психологічної допомоги особам, що знаходяться в кризових та екстрених ситуаціях в результаті військових дій», в обсязі 30 год., Кам’янець-Подільський, травень 2022 р. Сертифікат.
  • Міжнародне стажування в рамках програми Erasmus+ на базі Університету імені Менделя (м. Брно, Чехія), 18.07.2022 р. – 29.07.2022 р., в обсязі 80 год., наказ від 07.07.2022 №138-КП.
  • Проходження міжнародного підвищення кваліфікації на тему: «Академічна доброчесність при підготовці магістрів та здобувачів доктора філософії (PhD) в країнах Європейського Союзу та Україні», що проводився Науково-дослідним інститутом Люблінського науково-технологічного парку (м. Люблін, Польща) 21.02.2022 р. Сертифікат.
  • Підвищення кваліфікації заступників директорів з виховної роботи закладів фахової передвищої освіти «Інноваційний підхід до організації освітньо-виховного процесу у ЗФПО», 07.06.2023 р. – 08.06.2023 р., в обсязі 16 год. Сертифікат СС38282994/3079-23.
  • Підвищення кваліфікації «8 крокова програма по роботі з втратою для дорослих, дітей та підлітків» м. Хмельницький, РІКЦ кафедри психології та педагогіки, 04.03.2023 р. – 05.03.2023 р., в обсязі 15 год. Сертифікат.
  • Підвищення кваліфікації за програмою за програмою «Основи нейропсихології для психологів та психотерапевтів», в обсязі 15 год. Сертифікат №1929 від 30.11.2023 р.
  • Підвищення кваліфікації за програмою «Навчання технік зцілення для батьків, осіб, що їх замінюють, та спеціалістів, які працюють з дітьми», що реалізується за підтримки Представництва Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні (січень 2024 р.), в обсязі 24 год., сертифікат № D/0923-398.

Громадська діяльність:

  • Член Міжнародної асоціації проективних методик, свідоцтво №025, від 11.09.2018 р.
  • Член ВГО «Арт-терапевтична асоціація», свідоцтво № АТА095.

Наукова та науково-педагогічна діяльність:

За період науково-педагогічної діяльності є автором і співавтором понад 25 наукових публікацій, серед яких: 

  • 3 методичних вказівок:
    • Психологія лідерства: методичні вказівки до самостійної роботи для студентів напряму підготовки «Практична психологія» (денна і заочна форми навчання) / З.О. Антонова. Хмельницький : ХНУ, 2013 (електронне видання).
    • Психологія сексуальності : методичні вказівки до вивчення курсу для студентів напряму підготовки «Практична психологія» / О.А. Каденко, З.О. Антонова. Хмельницький : ХНУ, 2010. 108 с.
    • Практикум з психології. Методичні вказівки для студентів гуманітарних спеціальностей з вивчення курсів «Загальна психологія», «Історія психології», «Психологія особистості», «Психологія спілкування» (денна та заочна форми навчання) / Т.В. Комар, З.О. Антонова, О.Б. Ігумнова. Хмельницький : ХНУ, 2010. 136 с.
  • 3 наукові статті у періодичному виданні, яке включене до наукометричної бази Web of Science Core Collection:
    • RUDENOK, A., ZAKHARASEVYCH, N., ANTONOVA, Z., ZHYLOVSKA, T., & FALYNSKA, Z. (2020). Assessing the Level of Verbal Intelligence in Preschool Children as Important Element of Cognitive Abilities. BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience, 11(2), 189-198. https://doi.org/10.18662/brain/11.2
    • Petyak, O., Rudenok, A., Komar, T., Antonova, Z., & Danchuk, Y. (2022). Features of Modern Understanding of the Concept of «Love» in Student Families. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala, 14(2), 177-189. https://doi.org/10.18662/rrem/14.2/574
    • Rudenok, A., Didyk, N., Kovalchuk, A., Petyak, O., Antonova, Z., & Khanerska, N. (2022). Psychological Support for Children with Intellectual Disorders in War Conditions. BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience, 13(3), 63-84. https://doi.org/10.18662/brain/13.3/354
  • 25 наукових статей у фахових виданнях України.

Керує:

  • Науковим гуртком «Психологічна майстерня» (протокол № 6 від 13.01.2020 р. засідання кафедри психології та педагогіки).

Здійснює наукове консультування:

  • Національна акціонерна компанія «Украгролізинг», Хмельницька філія. Довідка № 157, від 09.09.2020 р.

Вибрані наукові праці:

  1. Антонова З., Гурніцька М. Рефлексія як детермінант самоставлення: аналіз проблеми та перспективи дослідження. Psyhology Travelogs : науковий журнал, № 4. Хмельницький, 2023. С. 35-43.
  2. Антонова З., Худяков В. Самозбереження здоров’я як предмет наукових досліджень. Перспективи та інновації науки : Електронний науковий журнал. Київ, № 10(28). 2023. http://perspectives.pp.ua/index.php/pis/issue/view/153
  3. Антонова З., Бахтігозіна Д. Чинники виникнення тривожних станів у працівників it-сфери. Psyhology Travelogs : науковий журнал, № 2. Хмельницький, 2023. С. 6-14. https://pt.khmnu.edu.ua/index.php/pt/issue/view/7
  4. Антонова З., Верхогляд Н. Вплив тривожності на особливості професійної діяльності стюардес. Psyhology Travelogs : науковий журнал, №1. Хмельницький, 2023. С. 128-136. https://pt.khmnu.edu.ua/index.php/pt/issue/view/6
  5. Антонова З.О., Шеремет А.М. Особливості психологічного впливу корпоративної культури підприємства на успішність бізнес-результатів. Київський науково-педагогічний вісник : Науковий журнал, № 26/ 2022.
  6. Антонова З.О. Внутрішньоособистісний конфлікт як криза професійного становлення майбутніх психологів. Psyhology Travelogs : науковий журнал, № 1 (3). Хмельницький, 2022. С. 32-47.
  7. Антонова З.О., Петяк О.В., Ханецька Н.В. Проблеми професійної етики в психологічному онлайн-консультуванні. Габітус : Науковий журнал. Секція : Загальна психологія. Історія психології. Вип. 39. 2022. С. 54-58.
  8. Антонова З.О., Руденок А.І. Психологічні особливості коучингу як засобу досягнення навчальних успіхів студентів.Теорія та практика формування особистості як суб’єкта самотворення і самозбереження. Монографія. Хмельницький : ФОП Цюпак А. А., 2021. С. 246-260.
  9. Кудла Т.В., Антонова З.О., Ханецька Н.В. Психологічні чинники ризику виникнення порушень харчової поведінки в жінок. Габітус : науковий журнал. В.д. «Гельветика», №27. 2021. С. 125-131. Інтернет ресурс: http://habitus.od.ua/journals/2021/27-2021/23.pdf
  10. Антонова З.О., Ханецька Н.В. Формування професійної успішності психолога засобами тренінгу та коучингу. Габітус : науковий журнал. В.д. «Гельветика», 2021. №22. С. 46-52. Інтернет ресурс: http://habitus.od.ua/journals/2021/22-2021/9.pdf
  11. Антонова З.О., Пермогорська О.І., Ханецька Н.В. Цькування дітей в інтернеті: кібербулінг як небезпечний психологічний феномен. Габітус : науковий журнал. В.д. «Гельветика». 2020. №18. Т.1. С. 101-105. http://habitus.od.ua/journals/2020/18-2020/part%201/20.pdf
  12. Антонова З.О. Особливості прояву паніки в умовах карантинної самоізоляції та розповсюдження COVID-19. Психологічний часопис : фаховий журнал інституту психології ім. Г.С. Костюка НАПН України. Київ, 2020. Том 6. №6. С. 29-39. Інтернет ресурс: https://www.apsijournal.com/index.php/psyjournal/article/view/992/612
  13. Антонова З.О., Жиловська Т.Л., Руденок А.І. Психологічні особливості блогінгу як різновиду віртуального емоційного лідерства. Теорія і практика сучасної психології : збірник наукових праць. Запоріжжя : «Гельветика», 2020. №2. С. 8-14. http://www.tpsp-journal.kpu.zp.ua/archive/2_2020/3.pdf
  14. Антонова З.О. Психологічні особливості особистості коуча та його діяльності в умовах сучасного онлайн-простору. Габітус : науковий журнал. В.д. «Гельветика». 2020. №14. С. 147-152. http://habitus.od.ua/journals/2020/14-2020/25.pdf
  15. Антонова З.О. Особливості прояву паніки в умовах карантинної самоізоляції та розповсюдження COVID-19. Психологічний часопис : фаховий журнал інституту психології ім. Г.С. Костюка НАПН України. Київ, 2020. Том 6. №6. С. 29-39. https://www.apsijournal.com/index.php/psyjournal/article/view/992/612.