Перейти до вмісту

Напрями наукових досліджень

Напрями наукових досліджень кафедри психології та педагогіки:
• Науково-дослідна робота за темою: «Стратегія і тактика самозбереження здоров’я»
• Науково-дослідна робота за темою:«Формування особистості як суб’єкта самотворення»
• Медико-психологічне дослідження за темою:«Розвиток у студентської молоді мотивації до здоров’язбереження»
• Науково-дослідна робота за темою:«Трансформація життєвого світу людини в умовах особистісного і професійного розвитку»

Науково-дослідна робота за темою:
«Стратегія і тактика самозбереження здоров’я»

Номер державної реєстрації 0122U200856

Термін виконання роботи:

Початок 3 жовтня 2022 року.

Закриття теми 30 жовтня 2025 року.

Мета НДР: дослідити стратегію і тактику самозбереження здоров’я, що спрямовані на формування здорового способу життя й забезпечує повне соціальне функціонування індивіда, його фізичну та інтелектуальну працездатність, достатню адаптацію до соціоприродних впливів та мінливості зовнішнього середовища; розробити методики дослідження та програму психофізичного збереження здоров’я особистості.

Призначення НДР: запровадження в освітній діяльності вищої школи методик та програми психофізичного збереження здоров’я особистості, які сприяють гармонізації та балансу основних складових здоров’я: фізична, соціальна, емоційна, інтелектуальна, духовна. Ця діяльність охоплює спеціально організовані фізкультурно-оздоровчі, освітні, реабілітаційно-профілактичні, санітарно-гігієнічні та рекреаційні заходи для повноцінного життя людини.

Наукові дослідження проводяться за такими напрямами:

1) розроблення концепції програми самозбереження здоров’я з відповідними критеріями та показниками рівня самозбереження психофізіологічного здоров’я особистості;

2) впровадження в практику навчального закладу програми формування мотивацій у людини до самозбереження здоров’я на основі усвідомлення його особистісної та суспільної цінності;

3) апробація та впровадження апаратно-програмного діагностичного комплексу в систему навчально-виховної роботи;

4) теоретичні засади й технології оздоровчо-рекреаційної рухової активності різних груп населення;

5) розроблення практичних рекомендацій за результатами експериментального дослідження.

Наукові та практичні переваги очікуваних результатів роботи:

– визначення найбільш перспективних напрямів та оптимальних умов щодо самозбереження здоров’я,

– підготовка науково-методичних рекомендацій щодо формування рівня культури особистості, яка відображає ступінь усвідомлення людиною цінності здоров’я й уважного ставлення у зв’язку із цим до самої себе.

Договір про науково-технічне співробітництво

Звіт про виконання І етапу (2022-2023 рр.) науково-дослідної роботи


Науково-дослідна робота за темою:
«Формування особистості як суб’єкта самотворення»

Номер державної реєстрації 0119U103663

Термін виконання роботи:

Початок 1 листопада 2019 року.

Закриття теми 30 листопада 2022 року.

Мета роботи: на основі теоретичного аналізу проблеми виявити та дослідити особливості формування особистості в особистісній та професійних сферах і розробити методики дослідження та програму розвитку людини в особистісній та професійній сферах.

Призначення роботи – запровадження в навчально-виховній діяльності вищої школи методик та програми, які сприяють конструктивному формуванню особистості в умовах особистісного та професійного розвитку. Робота є практичною перевіркою доцільності та ефективності впровадження методик та програми, спрямованих на особистісний та професійний розвиток людини в систему освіти України.

Основні вимоги, які мають бути досягнуті в результаті виконання роботи – формування особистості буде конструктивним за умови впровадження в навчально-виховний процес вищої школи методик та програми, спрямованих на розвиток людини в особистісній та професійній сферах та надання науково-методичних рекомендацій фахівцям психолого-педагогічної сфери у цій проблемі; організації збагаченого освітнього середовища; наданні активної психологічної допомоги особам у проблемі особистісного та професійного розвитку.

Науково-технічні і практичні переваги очікуваних результатів роботи – визначення найбільш перспективних напрямів та найкращих умов щодо особистісного та професійного розвитку особистості, підготовка науково-методичних рекомендацій щодо особистісного та професійного самовдосконалення людини, які сприятимуть конструктивному формуванню особистості.

Звіт про виконання І етапу (2019-2020 рр.) науково-дослідної роботи

Звіт про виконання ІІ етапу (2020-2021 рр.) науково-дослідної роботи

Договір про науково-технічне співробітництво


Медико-психологічне дослідження за темою:
«Розвиток у студентської молоді мотивації до здоров’язбереження»

При кафедрі створено навчально-наукову лабораторію медико-психологічних досліджень (№85 від 5 червня 2018 року). Основною метою діяльності навчально-наукової лабораторії медико-психологічних досліджень (ННЛМПД) є надання студентам та викладачам комплексних та ґрунтовних медико-психологічних знань з метою створення суспільно-корисних навчальних та наукових результатів, забезпечення якісної освітньої підготовки майбутніх фахівців, та науково-педагогічних кадрів вищої кваліфікації; а також надання інших послуг студентам для створення їм комфортних і зручних умов у виконанні ними навчальних планів.

У 2018 році започатковано дослідницький проект «Розвиток у студентської молоді мотивації до здоров’язбереження», спрямований на підвищення рівня психофізичного здоров’я студентів.

На базі Лабораторії розроблена та впроваджується в практику програма самозбереження психофізичного здоров’я студентів ХНУ, яка складається з наступних блоків:

1. Оцінка психологічного стану студента за допомогою комплексного тестування.

2. Оцінка фізичного стану студента за допомогою спеціальних фізичних тестів.

3. Моніторинг стану серцево – судинної системи студента за допомогою ЕКГ до – та після проведення фізичних тестів.

4. Комплексна оцінка психо – фізичного стану студента за результатами психологічних та фізичних тестів.

5. Розробка індивідуальної програми самозбереження психофізичного здоров’я студентів.

6. Моніторинг виконання індивідуальної програми самозбереження та його корекція.

Для кожного студента створено електронний паспорт здоров’я, де зберігаються всі дані тестувань, антропометричні показники та індивідуальна програма самозбереження, а також результати моніторингу виконання програми.

Розроблений Лабораторією АПК «Е – PASS» (електронний паспорт здоров’я студента» надає можливість оперативно аналізувати стан психофізичного здоров’я студента, розробляти індивідуальну програму самозбереження та проводити динамічний моніторинг її виконання та ефективності.

Цей напрямок роботи лабораторії є перспективним, тому що сьогодні питання самозбереження здоров’я загалом і молоді зокрема постало вкрай серйозно.

Звіт про результати медико-психологічного дослідження (2018-2020 рр.)

Звіт про результати медико-психологічного дослідження (2020-2021 рр.)


Науково-дослідна робота за темою:
«Трансформація життєвого світу людини в умовах особистісного і професійного розвитку»

(Номер державної реєстрації 0116U005844)

Термін виконання роботи:

Початок 1 листопада 2016 року.

Закриття теми 31 жовтня 2019 року.

Мета роботи – на основі теоретичного аналізу проблеми виявити та дослідити особливості трансформації життєвого світу людини в умовах особистісного та професійного розвитку і розробити методики дослідження та програму розвитку людини в особистісній та професійній сферах.

Основні вимоги, які мають бути досягнуті в результаті виконання роботи – трансформація буде конструктивною за умови впровадження в навчально-виховний процес вищої школи методик та програми, спрямованих на розвиток людини в особистісній та професійній сферах та надання науково-методичних рекомендацій фахівцям психолого-педагогічної сфери у цій проблемі; організації збагаченого освітнього середовища; наданні активної психологічної допомоги особам у проблемі особистісного та професійного розвитку.

Опис науково-технічної продукції – представлений програмно-цільовий проект становлення та розвитку професійної зрілості фахівців соціономічного профілю. Дієвість запропонованого програмно-цільового проекту забезпечила можливість одержати прогнозований результат, поданий у вигляді концептуальної моделі становлення та розвитку професійної зрілості фахівців соціономічного профілю.

Технічні переваги – авторський програмно-цільовий проект спрямований на всебічну, комплексну підготовку фахівців соціономічного профілю.

Економічні переваги – програмно-цільовий проект становлення та особистісного і професійного розвитку фахівців соціономічного профілю дозволяє здійснити цілеспрямовану підготовку фахівців соціономічного профілю та їх соціально-психологічний супровід на різних етапах професіоналізації.

Звіт про виконання науково-дослідної роботи (2016-2019 рр.)

Договір про науково-технічне співробітництво