Перейти до вмісту

Навчально-наукова лабораторія медико-психологічних досліджень

Мета діяльності – надання студентам та викладачам комплексних та ґрунтовних медико-психологічних знань з метою створення суспільно-корисних навчальних та наукових результатів, забезпечення якісної освітньої підготовки майбутніх фахівців, та науково-педагогічних кадрів вищої кваліфікації; а також надання інших послуг студентам для створення їм комфортних і зручних умов у виконанні ними навчальних планів.

 

Координатор:
Янцаловський Олександр Йосифович, старший викладач, координатор Навчально-наукової лабораторії медико-психологічних досліджень

Співробітники:

Лущевська Олена

Соловей Алла
Савіцька Ольга

• Положення про навчально-наукову лабораторію медико-психологічних досліджень кафедри психології та педагогіки Хмельницького національного університету

Завдання:

1. Покращення професійної підготовки студентів шляхом забезпечення гармонійного поєднання практичних (що базуються на практичному засвоєнні) та наукових (що базуються на раціональному пізнанні) конкретних видів та методів медико-психологічної допомоги.

2. Проведення медико-психологічних та психофізіологічних досліджень з питань покращення якості життя та збереження здоров’я людини, надання науково-методичної та практичної допомоги учасникам навчально-виховного процесу з питань медико-психологічної та соціально-педагогічної підтримки.

3. Надання просвітницьких послуг викладачам і студентам ХНУ.

4. Надання освітніх послуг за соціально-реабілітаційним та оздоровчим напрямком для потреб громадян.

5. Медико-психологічна допомога щодо збереження психічного здоров’я студентів, а також в адаптації студентів-першокурсників до навчання у ВНЗ засобами тренінгової діяльності.

6. Забезпечення взаємодії навчальної теорії і практичних навичок в процесі професійної підготовки за соціономічним профілем студентів ХНУ.

7. Створення умов для творчої самореалізації студентської молоді в процесі навчання та підготовки до практичної діяльності.

8. Проведення навчальних і виробничих практик студентів.

9. Проведення студентських науково-дослідних робіт.

10. Експериментальна робота у природних умовах на основі поєднання освітньо-виховного процесу з науковими дослідженнями з метою підвищення якості підготовки фахівців.

Напрями діяльності:

1. Проведення практичних занять з дисциплін кафедри, а саме: «Анатомія і фізіологія нервової системи та основи фізіологічної регуляції», «Психологія здоров`я та психогігієна», «Психологія сексуальності» та ін.

2. Проведення студентських науково-дослідних робіт з питань гармонізації системи «людина–навколишнє середовище», проведення медико-психолого-педагогічних досліджень з питань оцінки рівня стресу та його психоемоційної корекції, оцінки та визначення антропометричних показників та фізичних навантажень людини, та інших психофізіологічних досліджень.

3. Надання консультаційної та технічної допомоги студентам при виконанні навчальної та науково-дослідної роботи, організація та проведення конференцій, читань, круглих столів, семінарів, тренінгів, майстер-класів, лекцій, гуртків, навчальних практик, тощо.

4. Інші форми діяльності не заборонені чинним законодавством.

5. Результат діяльності – кінцевим результатом нашої роботи є підвищення рівня мотивації до здоров’язбереження у студентської молоді та збільшення кількості студентів Хмельницького національного університету, які являються активними суб’єктами самозбереження.

За період діяльності в лабораторії виконані наукові студентські роботи за такими темами:

• Особливості психологічного стресу студентів-першокурсників та способи його подолання;

• Психологічні особливості становлення та розвитку міжстатевих стосунків молоді в контексті збереження психофізичного здоров’я;

• Психологічні особливості гендерних ролей та стереотипів;

• Базові ідеї статевого виховання в загальноосвітніх закладах європейських країн.

Результати досліджень опубліковані в збірнику матеріалів VIII-ї Всеукраїнської студентської науково-практичної конференції 14-15 листопада 2019 року «Професійний розвиток та становлення особистості сучасного фахівця в умовах освітнього простору».

На базі Лабораторії розроблена та впроваджується в практику Програма самозбереження психофізичного здоров’я студентів ХНУ, яка складається з таких блоків:

• оцінка психологічного стану студента за допомогою комплексного тестування.

• оцінка фізичного стану студента за допомогою спеціальних фізичних тестів.

• моніторинг стану серцево-судинної системи студента за допомогою ЕКГ до – та після проведення фізичних тестів.

• комплексна оцінка психо-фізичного стану студента за результатами психологічних та фізичних тестів.

• розробка індивідуальної програми самозбереження психофізичного здоров’я студентів.

• моніторинг виконання індивідуальної програми самозбереження та його корекція.

• для кожного студента створено електронний паспорт здоров’я, де зберігаються всі дані тестувань, антропометричні показники та індивідуальна програма самозбереження, а також результати моніторингу виконання програми.

Розроблений Лабораторією АПК «Е – PASS» (електронний паспорт здоров’я студента) надає можливість оперативно аналізувати стан психофізичного здоров’я студента, розробляти індивідуальну програму самозбереження та проводити динамічний моніторинг її виконання та ефективності.

Для забезпечення виконання зазначеного напрямку роботи Лабораторії в ній функціонують:

• кабінет психофізіологічних досліджень;

• кабінет оцінки рівня стресу та психоемоційної корекції;

• кабінет оцінки антропометричних показників та фізичних навантажень;

• кабінет корекції порушень осанки та денс – терапії.

Форма звернення

Отримано патент на промисловий зразок № 44825 UA «Напульсник лікувально-профілактичний» МК 24-04 / Лущевська О.М. Янцаловський О.Й., Буханцова Л.В.; № заявки s202101004; заявник і патентовласник Хмельницький національний університет. – заявл. 5.07.2021; опубл. 23.02.2022; Бюл. №8

Практичні заняття студентів-психологів 1 курсу з предмету психологія здоров’я та психогігієна в навчально-науковій лабораторії медико-психологічних досліджень кафедри психології і педагогіки ХНУ.