Викладачі кафедри психології та педагогіки активно цікавляться та приймають участь у житті нашого міста та регіону. Тому не випадково їх часто запрошують до співпраці колеги та журналісти, особливо коли мова йде про пошук шляхів подолання тих чи інших психологічних проблем.
24 лютого 2021 р. завідувач кафедри психології та педагогіки Хмельницького національного університету, доктор психологічних наук, професор Євген Потапчук прийняв участь у прямому телеефірі 33 каналу у програмі «АРГУМЕНТ». Розмова стосувалася складної, багатоаспектної та надзвичайно актуальної теми «Булінг, як знизити рівень цькувань серед підлітків?».
Євген Михайлович, опираючись на значний досвід практичної та наукової роботи, чітко розкрив телеслухачам можливі першопричини появи проблеми булінгу, вказавши, що насамперед це: прагнення дитини самостверджуватися (домінуюча-агресивна поведінка) та психологічні комплекси (наприклад, комплекс жертви, комплекс садиста). Також професор звернув увагу на психологічні закономірності поділу дитячих груп за статусом та на роль відповідальних осіб за підтримку здорового морально-психологічного клімату в учнівському колективі. Водночас він зазначив, що підґрунтям для психологічних комплексів може бути насильство в сім’ї чи авторитарний стиль батьківського виховання. Звідси особливої актуальності набуває здатність батьків ефективно реалізовувати виховну функцію та формувати здорову особистість. Зважаючи на сказане, Євген Михайлович дав корисні поради батькам щодо реалізації мудрої моделі батьківської поведінки та підкреслив необхідність у проведенні системної психологічної просвіти батьків з питань формування здорової особистості.
Прагматичну та обґрунтовану позицію Євгена Михайловича активно підтримали інші учасники зустрічі. Знаний у нашому місті, директор Хмельницької гімназії №1 імені Володимира Красицького Ратушняк Святослав Петрович після закінчення телеефіру запросив завідувача нашої кафедри до співпраці. То ж маємо нового партнера для реалізації цікавих та корисних проектів, що будуть сприяти підвищенню якості підготовки майбутніх психологів.
Кафедра психології та педагогіки