Перейти до вмісту

Професійний розвиток викладачів

В умовах динамічних змін та розвитку, викладачі повинні постійно оновлювати свої знання та вдосконалювати навички. Сучасні інформаційно-комунікаційні технології дозволяють оптимізувати процес навчання. Для якісного забезпечення компетентностей виникає потреба у професійному вдосконалені науково-педагогічних працівників. Зважаючи на це, викладачі кафедри психології та педагогіки використовують усі можливості для постійного професійного розвитку.

Протягом жовтня 2024 року викладач – доцент Дарія КАРПОВА пройшла онлайн-курси: «Шлях пораненого до прийняття нового себе та повного психосоціального відновлення» (автори – співробітники державного Центру психічного здоров’я та реабілітації «Лісова поляна»); «Перша психологічна допомога» (автори – Джордж С. Еверлі-молодший, розробник методу РАПІД ППД від Університету Джонса Гопкінса, та Джеффрі М. Латінг,) та «Небайдужі: базові емоційні потреби та соціальна взаємодія» (автор – Оксана Бриндзак, психологиня, викладачка УКУ, засновниця ГО «Старість на радість»), а також психологічні вебінари: «Комунікація з військовими та ветеранами: підходи та стратегії» (спікер – Роксоляна Шміло, фізична терапевтка, засновниця фонду підтримки ветеранів та їх сімей «ROXY», автор методу групової фізичної терапії для поранених військовослужбовців); «Мандалотерапія – метод гармонізації стану» (ведучою вебінару була Наталія ДАЦЕНКО – практичний психолог, арттерапевт, консультант в методі Позитивної психотерапії Н. Пезешкіана, професійний коуч ICU, навчаючий тренер, сертифікований фахівець з проективних методик, член правління Міжнародної Психологічною асоціації проективних методик, ігротехнік та ігропрактик) та лекції-тренінгу з профілактики подолання емоційного вигорання, на тему: «Психологія в мистецтві та мистецтво в психології- частина 6: арттерапія в дії» (автори- завідувачка кафедри загальнонаукових соціальних та поведінкових дисциплін д.філос.н., доцент, психолог МАУП Алла Нерубасська та старший викладач кафедри загальнонаукових соціальних та поведінкових дисциплін, завідувачка Одеського обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти КЗВО «ОАНО» Олена Бальбуза).

Проходження онлайн-курсів дозволило розширити знання з таких важливих і актуальних для сьогодення питань як: ППД, методи допомоги при посттравматичному стресовому розладі (ПТСР); вміння мінімізувати гострий дистрес; методи подолання стресу; застосування практичних психологічних технік для покращення емоційного стану; розуміти базові емоційні потреби в умовах воєнного стану; особливості психологічних/поведінкових кризових реакцій; рефлексивне слухання (модель РАПІД); підтримки психічного здоров’я; самоподопомога; особливості поведінки з учасниками/ учасницями бойових дій; поведінка членів родини з бійцем/бійчинею після повернення додому; фізичні та психологічні аспекти; робота з сімʼями та близькими ветеранів; уникнення негативних аспектів у комунікації та ін.

Отриманні знання є гарним підґрунтям для осмислення і якісного викладання навчальних дисциплін, зокрема таких: Вступ до фаху (теми «Методологія та категорія основних понять», «Функції та основні види діяльності практичного психолога: Просвіта та профілактика. Психокорекція. Психологічне консультування. Психотерапія», «Особливості діяльності практичних психологів у різних соціальних сферах: Професійна діяльність психолога у військовій сфері», «Емоційне та професійне вигорання»); Загальна психологія (теми «Психічні стани», «Емоції та почуття», «Спілкування», «Конфлікти») та Робота психолога з сім’єю (тема «Важка хвороба члена сім’ї як сімейна криза»)).

Щиро дякуємо колегам за цікаві заняття та корисну інформацію.

Інформація кафедри психології та педагогіки