Перейти до вмісту

Гаврилькевич В’ячеслав Костянтинович

кандидат психологічних наук, доцент, доцент кафедри психології та педагогіки Хмельницького національного університету

e-mail: havrylkevychv@khmnu.edu.ua

Профілі:

Забезпечує викладання навчальних дисциплін «Анатомія і фізіологія нервової системи та основи фізіологічної регуляції», «Психологія саморегуляції», «Психологія емоцій», «Основи самопізнання», «Психогігієна та психопрофілактика», «Пропедевтика психіатрії», «Клієнтцентрована психотерапія», «Загальна та клінічна психологія» керує написанням кваліфікаційних робіт здобувачів вищої освіти, є науковим керівником дисертаційного дослідження, відповідає за наукову роботу кафедри психології та педагогіки, є куратором групи здобувачів вищої освіти першого курсу.

Освіта:

У 1997 році закінчив Тернопільську державну медичну академію імені І. Я. Горбачевського (з відзнакою), спеціальність – лікувальна справа, кваліфікація – лікар (диплом спеціаліста з відзнакою КН № 902301 виданий 25 червня 1997 року).

З 1 листопада 1997 року до 30 червня 1998 року навчався в інтернатурі за спеціальністю «Психіатрія» на факультеті післядипломної освіти Вінницького державного медичного університету імені М. І. Пирогова, присвоєно звання лікаря-спеціаліста за спеціальністю «Психіатрія» (сертифікат лікаря-спеціаліста № 347/98  від 30 червня 1998 року).

З 1 листопада 2006 року до 29 жовтня 2010 року навчався без відриву від виробництва в аспірантурі в Лабораторії вікової психофізіології Інституту психології імені Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України за спеціальністю «Медична психологія» (свідоцтво про закінчення аспірантури № 27 видане 31 жовтня 2010 року).

11 травня 2011 року захистив дисертацію на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук на тему «Особливості емоційної саморегуляції дорослих з ішемічною патологією серця» у спеціалізованій вченій раді Інституту психології імені Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України за спеціальністю 19.00.04 – Медична психологія (Диплом кандидата психологічних наук ДК № 003045 видано на підставі рішення Атестаційної колегії Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 22 грудня 2011 року).

З серпня 2008 року до травня 2013 року навчався без відриву від виробництва у П’ятирічному міжнародному проекті з групової психотерапії «Трускавецька школа психотерапії» (м. Трускавець), цикл власного досвіду з психотерапії за напрямком «Клієнт-центрована психотерапія», під супервізією Європейської Асоціації Психотерапії (свідоцтво видане у 2013 році Українською спілкою психотерапевтів, дійсним членом Європейської Асоціації Психотерапії).

17 січня 2014 року рішенням Атестаційної колегії Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України присвоєно вчене звання «доцент» (атестат доцента 12 ДЦ № 037733 видано на підставі рішення Атестаційної колегії Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 17 січня 2014 року, протокол № 1/02-Д).

У 2016 році закінчив Хмельницький національний університет (з відзнакою), спеціальність – практична психологія, кваліфікація – практичний психолог (диплом спеціаліста з відзнакою С16 № 039473 виданий 30 червня 2016 року).

Професійна діяльність:

  • Трудову діяльність розпочав у 1987 році.
  • Стаж науково-педагогічної роботи: 24 роки.

Сфера наукових зацікавлень: духовне,психічне і фізичне здоров’я людини; психічна саморегуляція людини; психологія емоцій; клінічна психологія; психогігієна і психопрофілактика; гуманізація освіти тощо.

Відомості про підвищення кваліфікації:

  • Підвищення кваліфікації у Центрі підвищення кваліфікації та післядипломної освіти Хмельницького національного університету за програмою (курсу, тренінгу) за накопичувальною системою, 01.09.2018 р. – 27.06.2019 р., в обсязі 104 год., наказ від 21.11.2018 р. № 290-КП. Сертифікат №19/053, від 27.06.2019 р.
  • Підвищення кваліфікації за накопичувальною системою у 2019-2020 н. р., в обсязі 30 год., наказ від 08.12.2020 р. № 297-КП.
  • Інформальне підвищення кваліфікації у 2020 р., в обсязі 30 год.:
  • семінар «8-крокова програма по роботі з втратою для дорослих, дітей та підлітків» (ГО «Інститут психології здоров’я» та Університетська клініка Акергсус, Норвегія, 26.06.2020 р.;
  • курс «Перша психологічна допомога» на платформі онлайн-курсів Coursera, 18.06.2020 р.;
  • курс «Наука про навчання: Що має знати кожен вчитель» на платформі онлайн-курсів Prometheus, 18.05.2020 р.;
  • семінар «Урок як акумулятор життя дитини» (Всеукраїнська культурно-освітня асоціація Гуманної Педагогіки), 01.02.2020 р.
  • Стажування в Хмельницькому інституті соціальних технологій Відкритого міжнародного університету розвитку людини «Україна» на кафедрі психології та соціальної роботи, 01.11.2021 р. – 01.02.2022 р., в обсязі 180 год., наказ № 295-КП від 26.10.2021 р.
  • Курси підвищення кваліфікації за програмою «Розвиток професійних компетентностей», 10.01.2022 р. – 31.01.2022 р. в обсязі 30 год., наказ від 02.02.2022 № 15-КП.
  • Міжнародне підвищення кваліфікації на тему: «Академічна доброчесність при підготовці магістрів та здобувачів доктора філософії (PhD) в країнах Європейського союзу та Україні» в Науково-дослідному інституті Люблінського науково-технологічного парку (м. Люблін, Польща), 14.02.2022 р. – 21.02.2022 р., в обсязі 45 год., наказ від 11.02.2022 № 56-КП.
  • Міжнародне підвищення кваліфікації (стажування) за програмою навчання фахівців, які надають психоедукаційні послуги для розвитку стресостійкості громад та представників критичної інфраструктури міст України від Ізраїльської Коаліції по роботі з травмою (Israel Trauma Coalition), 22.10.2023 р. – 26.10.2023 р., в обсязі 36 год. Сертифікат FS 801987.
  • Навчання за програмою підвищення кваліфікації «Розвиток мовленнєвої компетентності у контексті вивчення англійської мови відповідно до CEFR» в Центрі післядипломної освіти Хмельницького національного університету, 02.10.2023 р. – 30.12.2023 р. 1 кредит ЄКТС / 30 год.; Сертифікат ХМ02071234/ 24пк-021 від 19 січня 2024 р.

Громадська діяльність:

  • Член Ради Подільського культурно-просвітительського Центру імені М.К. Реріха (витяг із протоколу Загальних зборів Подільського культурно-просвітительського Центру імені М.К. Реріха, від 21.02.2018 р.).
  • Член Української Спілки Психотерапевтів (посвідчення члена УСП, від 19.09.2009 р.; https://usp.community/cells/12-cells/101-khmelnytskyi-oseredok).
  • Член Всеукраїнського громадського об’єднання «Всеукраїнська культурно-освітня асоціація Гуманної Педагогіки» з 17.11.2009 р., голова Хмельницького обласного центру Всеукраїнського громадського об’єднання «Всеукраїнська культурно-освітня асоціація Гуманної Педагогіки» з 06.11.2012 р. (витяг із протоколу № 1 загальних звітно-виборчих зборів відокремленого підрозділу «Хмельницький обласний центр Всеукраїнського громадського об’єднання «Всеукраїнська культурно-освітня асоціація Гуманної Педагогіки», від 04.11.2015 р.).
  • Cертифікований практик HeartMath® (Institute of HeartMath, LLC 14700 W. Park Avenu, Boulder Creek, CA 95006, USA); аккаунт в Директорії сертифікованих фахівців на сайті Інституту: https://certified.heartmath.com/user/viacheslav-havrylkevych/
  • Член Complex Trauma Institute Ltd (York, United Kingdom) з 22 травня 2023 р. https://www.complextraumainstitute.org/profile/gavrilkevich/profile
  • Фасилітатор тренінгових програм в Україні від Ізраїльської Коаліції по роботі з травмою (Israel Trauma Coalition, Israel) (сертифікат ID: FS 801987 від 26 жовтня 2023 року).

Нагороди:

  1. Подяка ректора Хмельницького національного університету за плідну роботу в складі журі першого етапу другого туру Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт «Особистість – суспільство – війна: суспільно-політичні, психологічні, соціокультурні аспекти» (м. Хмельницький, 2023 рік).
  2. Подяка EdCamp за партнерський / експертний внесок в організацію програми підвищення кваліфікації «Регіональна (не)конференція для шкільних педагогів афілійований міні-Ed-Camp Konotop» за темою «LEGO-НУШ – на старті основна школа» (м. Конотоп, Сумська область, Україна, 09.10.2021 р.).
  3. Подяка EdCamp за експертний внесок в організацію програми підвищення кваліфікації «Регіональна (не)конференція для шкільних педагогів афілійований міні-Ed-Camp KONOTOP” за темою “Гуманна педагогіка в новітніх освітніх технологіях”» (м. Конотоп, Сумська область, Україна, 16.11.2019).
  4. Грамота ректора Хмельницького національного університету за активну наукову діяльність та досягнуті високі результати в науково-дослідній роботі, вагомий внесок у справу підготовки висококваліфікованих фахівців у галузі психології (м. Хмельницький, 18 квітня 2019 р.).
  5. Подяка за експертний внесок в організацію програми підвищення кваліфікації «Регіональна (не)конференція для шкільних педагогів магістральний міні-EdCamp Konotop за темою: «Інтеграція змісту освіти в контексті Гуманної педагогіки» (м. Конотоп, Сумська область, Україна, 23.02.2019).
  6. Подяка Хмельницького міського голови О. Симчишина за вагомий особистий внесок у культурно-просвітницький розвиток обласного центру та з нагоди святкування Дня міста Хмельницького (24 вересня 2016 р.).
  7. Подяка директора Департаменту охорони здоров’я обласної державної адміністрації за сумлінну плідну бездоганну працю, високий професіоналізм, вагомий особистий внесок у розвиток галузі охорони здоров’я, активну громадську позицію та з нагоди святкування Дня медичного працівника (м. Хмельницький, червень 2013 р.).
  8. Почесне звання «Лицар Гуманної Педагогіки» та золотий значок «Серце і лебідь» Міжнародного громадського журі.
  9. Грамота Хмельницької обласної ради за багаторічну подвижницьку працю у культурно-просвітницькій сфері Хмельницької області, активну громадську діяльність та з нагоди 20-річчя діяльності Подільського культурно-просвітницького центру ім. М.К. Реріха (м. Хмельницький, 10 листопада 2010 р.).
  10. Грамота начальника Управління охорони здоров’я Хмельницької обласної державної адміністрації за сумлінну плідну працю, високий професіоналізм, значний особистий внесок у розвиток галузі охорони здоров’я, активну життєву та громадську позицію та на відзнаку Дня медичного працівника (м. Хмельницький, червень 2002 р.).

Наукова та науково-педагогічна діяльність:

За період науково-педагогічної діяльності є автором і співавтором понад 120 наукових, науково-популярних і навчально-методичних публікацій, серед яких:

  • 1 навчальний посібник з грифом МОН України:

Кабашнюк В.О., Гаврилькевич В.К. Психофізіологія : навчальний посібник. Львів : Новий Світ-2000, 2020. 200 с. ISBN 966-418-007-6. (Рекомендовано Міністерством освіти і науки України як навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів, лист № 14/18.2-130 від 23.01.2006 р.; перше видання – у 2006 р., з того часу посібник перевидавали багато разів).

  • 1 посібник для експериментальних закладів середньої освіти:

Гаврилькевич В.К., Крук С.Л. Теоретична модель психологічного і педагогічного забезпечення особистісно-зорієнтованої освіти на засадах гуманної педагогіки в середньому загальноосвітньому навчальному закладі: посібник для експериментальних навчальних закладів. Хмельницький : Центр інноваційної педагогіки та психології Хмельницького національного університету, Хмельницький обласний центр Всеукраїнської культурно-освітньої асоціації Гуманної Педагогіки, 2016. 76 с.

  • 2 дистанційних курси:
    • Гаврилькевич В.К. Вікова фізіологія та основи медичних знань: дистанційний курс [Електронний освітній ресурс] / Хмельницький національний університет, кафедра практичної психології та педагогіки. (затверджено рішенням Науково-методичної ради університету, протокол № 6, від 25.06.2013 р.)
    • Гаврилькевич В. К.Нейропсихологія: дистанційний курс [Електронний освітній ресурс] / Хмельницький національний університет, кафедра практичної психології та педагогіки. (затверджено рішенням Науково-методичної ради університету, протокол № 6, від 25.06.2013 р.).
  • 7 методичних вказівок:
    • Анатомія і фізіологія нервової системи та основи фізіологічної регуляції: методичні вказівки до вивчення дисципліни для студентів спеціальності 053 Психологія / В. К. Гаврилькевич. Хмельницький: ХНУ, 2021. 65 с.
    • Основи анатомії та фізіології нервової системи: методичні вказівки до вивчення дисципліни для студентів напряму підготовки «Практична психологія» / В. К. Гаврилькевич. Хмельницький: ХНУ, 2014. 43 с. (електронний освітній ресурс, сертифікат № 22/14, від 26.01.2015 р.)
    • Дитяча психіатрія : методичні вказівки до практичних занять для студентів напряму підготовки «Практична психологія» / В. К. Гаврилькевич.  Хмельницький: ХНУ, 2013. 70 с.
    • Психологія саморегуляції : методичні вказівки до вивчення дисципліни для студентів спеціальності «Практична психологія» / В. К. Гаврилькевич. Хмельницький: ХНУ, 2012. 40 с.
    • Патопсихологія: методичні вказівки до практичних занять і самостійної роботи студентів напрямів підготовки «Практична психологія», «Соціальна педагогіка» та «Соціальна робота» / В. К. Гаврилькевич. Хмельницький: ХНУ, 2010. 63 с.
    • Нейропсихологія: методичні вказівки до практичних занять і самостійної роботи студентів напрямів підготовки «Практична психологія» та «Соціальна педагогіка» / В. К. Гаврилькевич. Хмельницький: ХНУ, 2010. 41 с.
    • Психофізіологія: методичні вказівки до практичних занять і самостійної роботи студентів / В. К. Гаврилькевич, В. О. Кабашнюк. Хмельницький: ХНУ, 2006. 96 с.
  • 3 науково-дослідні роботи:
  • Психологічні засади успішної діяльності вчителів як суб’єктів особистісно-зорієнтованої освіти на засадах гуманної педагогіки: звіт про НДР (остаточний): Тема № 8-2016ТС / керівник роботи Є. Потапчук; відповідальний виконавець С. Крук; виконавці: В. Гаврилькевич, Т. Комар, Л. Подкоритова, Т. Левицька, З. Антонова; Міністерство освіти і науки України; Хмельницький національний університет. № держреєстрації  0116U005841. Хмельницький, 2019. 162 с.
  •  П. Берегова; виконавці: Т. В. Комар, Н. А. Сургунд, В. К. Гаврилькевич, Л. О. Подкоритова, Д. Є. Карпова; Міністерство освіти і науки України; Хмельницький національний університет. № держреєстрації 0116U005844. Хмельницький, 2019. 115 с.
  •  П. Берегова; виконавці: Т. В. Комар, Н. А. Сургунд, В. К. Гаврилькевич, Л. О. Подкоритова, Д. Є. Карпова; Міністерство освіти і науки України; Хмельницький національний університет. № держреєстрації 0116U005844. Хмельницький, 2019. 115 с.
  • 1 розділ у колективній монографії:

Подкоритова Л., Гаврилькевич В. Значення рефлексії для професійного самотворення та самозбереження майбутніх фахівців соціономічної сфери // Теорія та практика формування особистості як суб’єкта самотворення і самозбереження: монографія / за ред. О. М. Гомонюк. Хмельницький: ФОП Цюпак А. А., 2021. 460 с. С. 107-124.

  • 4 наукові статті у зарубіжних наукових журналах, що входять до наукометричних баз Scopus та Web of Science Core Collection:
    • Olena Vasylenko, Taisiia Komar, Yevgen Pavlyuk, Natalia Beregova, Liudmyla Dzhyhun, Olha Ihumnova, Viacheslav Havrylkevych (2024). Training of Future Psychologists: Providing Sustainable Rehabilitation Services to War Victims. European Journal of Sustainable Development, 13 (1), P. 249-262. DOI: https://doi.org/10.14207/ejsd.2024.v13n1p249.  URL: https://ecsdev.org/ojs/index.php/ejsd/article/view/1510 (Covered in: Clarivate Analytics Emerging Sources Citation Index)
    • Podkorytova Larysa, Havrylkevych Viacheslav, Romanovska Liudmila, Kravchyna Tetiana, Chovgan Olena and Oliynyk Kateryna. Development of Psychology Students’ Self-Regulation in the Process of Professional Training. Pertanika Journal of Social Science and Humanities. March 2023. Volume 31, Issue 1. P. 161-181. DOI: https://doi.org/10.47836/pjssh.31.1.09. (Covered in: SCOPUS (Elsevier), Clarivate Web of Science (ESCI)
    • Afanasenko V., Komar T., Potapchuk N., Vasylenko O., Podkorytova L., & Havrylkevych V. Socio-Psychological Features of Students with Special Educational Needs as a Cause of Conflicts in Inclusive Groups. BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience. June, 2021. Vol. 12. Issue 2. P. 1-17. DOI: https://doi.org/10.18662/brain/12.2/188; (Covered in: Clarivate Web of Science);
    • Havrylkevych, V., Podkorytova, L., Danylchuk, L., Romanovska, L., Kravchyna, T., & Chovgan, O. Psychological Correction of Parents’ Attitude to Their Children with Special Educational Needs by Means of Art Therapy. BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience. March, 2021. Vol. 12. Issue 1. 154-171. DOI: https://doi.org/10.18662/brain/12.1/176; (Covered in: Clarivate Web of Science).
  • 23 наукові статті у фахових виданнях України.
  • 28 свідоцтв про авторське право на твір (Свідоцтва про реєстрацію авторського права на твір № 76362, від 29.01.2018 р.; № 78843, від 05.05.2018 р.; № 86022, № 86023, № 86024, № 86025, № 86026, № 86027, № 86028, від 19.02.2019; № 86021, від 19.02.2019 р.; № 86364, № 86365, від 25.02.2019; № 110303 від 14.12.2021; № 110748, № 110750 від 04.01.2022; № 111055, № 111058, № 111062 від 14.01.2022; № 112180, № 112188, № 112189, № 112190, № 112191 від 01.03.2022; № 112241, № 112242, № 112243, № 112254 від 09.03.2022, № 119015 від 11.05.2023).

Є учасником двох дослідно-експериментальних проектів всеукраїнського рівня:

  • «Психолого-педагогічне забезпечення особистісно-зорієнтованої освіти на засадах гуманної педагогіки в середньому загальноосвітньому навчальному закладі» (дослідно-експериментальна робота запланована на 2015-2025 роки і затверджена наказом Міністерства освіти і науки України, від 17.01.2015 р., № 22, залучено 18 закладів середньої освіти різних регіонів України).
  • «Психолого-педагогічне забезпечення особистісно орієнтованої освіти на засадах гуманної педагогіки в дошкільному навчальному закладі» (дослідно-експериментальна робота запланована на 2015-2020 роки і затверджена наказом Міністерства освіти і науки України, від 29.02.2016 р. № 190, залучено 14 закладів дошкільної освіти різних регіонів України).

Керує:

  • Науково-дослідною роботою студентів спеціальності «Психологія» факультету здоров’я, психології, фізичної культури і спорту.
  • Науково-дослідною роботою (дисертаційним дослідженням) аспірантки за спеціальністю 053 «Психологія» відповідно до рішення вченої ради Хмельницького національного університету (протокол № 8, від 05.03.2020 р.).

Здійснює наукове консультування:

  • Подільського культурно-просвітительського Центру ім. М. К. Реріха з 2011 року (довідка № 5, від 02.02.2021 р.).

Вибрані наукові праці:

  1. Olena Vasylenko, Taisiia Komar, Yevgen Pavlyuk, Natalia Beregova, Liudmyla Dzhyhun, Olha Ihumnova, Viacheslav Havrylkevych (2024). Training of Future Psychologists: Providing Sustainable Rehabilitation Services to War Victims. European Journal of Sustainable Development, 13 (1), P. 249-262. DOI: https://doi.org/10.14207/ejsd.2024.v13n1p249. URL: https://ecsdev.org/ojs/index.php/ejsd/article/view/1510
  2. https://doi.org/10.31891/PT-2023-3-10.   URL: https://pt.khmnu.edu.ua/index.php/pt/article/view/109
  3. https://doi.org/10.31891/PT-2023-2-15. URL: https://pt.khmnu.edu.ua/index.php/pt/article/view/84
  4. Гаврилькевич В., Абдрахманова М. Показники агресивності у військовослужбовців // Психологічні травелоги: науковий журнал. 2023. № 1. С. 5-14. DOI: https://doi.org/10.31891/PT-2023-1-1. URL: https://pt.khmnu.edu.ua/index.php/pt/article/view/62
  5. Podkorytova Larysa, Havrylkevych Viacheslav, Romanovska Liudmila, Kravchyna Tetiana, Chovgan Olena and Oliynyk Kateryna. Development of Psychology Students’ Self-Regulation in the Process of Professional Training. Pertanika Journal of Social Science and Humanities. March 2023. Volume 31, Issue 1. P. 161-181. DOI: https://doi.org/10.47836/pjssh.31.1.09.
  6. Afanasenko V., Komar T., Potapchuk N., Vasylenko O., Podkorytova L., & Havrylkevych V. Socio-Psychological Features of Students with Special Educational Needs as a Cause of Conflicts in Inclusive Groups. BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience. June, 2021. Vol. 12. Issue 2. P. 1-17. DOI: https://doi.org/10.18662/brain/12.2/188
  7. Havrylkevych, V., Podkorytova, L., Danylchuk, L., Romanovska, L., Kravchyna, T., & Chovgan, O. Psychological Correction of Parents’ Attitude to Their Children with Special Educational Needs by Means of Art Therapy. BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience. March, 2021. Vol. 12. Issue 1. 154-171. DOI: https://doi.org/10.18662/brain/12.1/176
  8. Гаврилькевич В. К., Крук С. Л. Психологічний зміст і співвідношення понять «благородна людина» і «гуманна людина». Актуальні проблеми психології : зб. наук. пр. Інституту психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. Київ : ПП Лисенко, 2020. Том IX. Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія. Випуск 13. С. 70-78.
  9. Гаврилькевич В. К. Структура механізмів психологічного захисту у студентів-психологів. Теорія і практика сучасної психології : зб. наук. пр. Класичний приватний університет. Запоріжжя, 2020. № 1, т. 1. С. 161-165.