Перейти до вмісту

Руденок Алла Іванівна

доцент кафедри психології та педагогіки Хмельницького національного університету, кандидат психологічних наук, доцент

e-mail: rudenok-alla@ukr.net rudenokal@khmnu.edu.ua

Профілі:

Забезпечує викладання курсів: «Робота психолога з дітьми різного віку», «Психологія праці», «Вікова та педагогічна психологія», «Інклюзивна освіта», «Спеціальна психологія з практикумом роботи з дітьми з особливими освітніми потребами», керує написанням кваліфікаційних робіт здобувачів вищої освіти, а також різними видами психолого-педагогічних практик студентів.

Освіта:

У 1995 році з відзнакою закінчила Хмельницьке базове медичне училище, кваліфікація – медична сестра.

У 2000 році з відзнакою закінчила Кам’янець-Подільський державний педагогічний університет. Спеціальність – дефектологія, олігофренопедагогіка, психологія, кваліфікація – вчитель допоміжної школи, практичний психолог у закладах освіти.

У 2005 році з відзнакою закінчила Кам’янець-Подільський державний університет, спеціальність – психологія», кваліфікація – магістр психології, викладач психології.

У 2016 році захистила дисертацію на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук на тему «Формування у майбутніх психологів готовності до запобігання та подолання сімейних конфліктів» у спеціалізованій Вченій раді Національної академії Державної прикордонної служби України ім. Б. Хмельницького за спеціальністю 19.00.07 – Вікова та педагогічна психологія.

Професійна діяльність:

  • Трудову діяльність розпочала у 1998 році.
  • Стаж практичної роботи за спеціальністю «Дефектологія» 24 роки
  • Стаж науково-педагогічної роботи 20 років.

Сфера наукових зацікавлень: проблеми вікової та педагогічної психології; сімейна психологія, проблеми інклюзивної освіти; психологія особистості дитини з особливими освітніми потребами  та особливості їх навчання та виховання.

Відомості про підвищення кваліфікації:

  • Підвищення кваліфікації за програмою «Педагогічна майстерність», 03.02 – 29.05.2020 р. в обсязі 30 год. Впроваджено викладання дисциплін на платформі Zoom (сертифікат, реєстр. №20/037, від 07.07.2020 р.).
  • Підвищення кваліфікації (вебінар) «Особливості дистанційного навчання дітей з особливими освітніми потребами». Свідоцтво № В266-119574, від 15.04.2020 р.
  • Підвищення кваліфікації (вебінар) «Інклюзивне навчання та дистанційна освіта», 27.11 – 29.11.2020 р. Сертифікат № Р/н 1/7-102 (наказ №112 від 30.11.2020 р.).
  • Міжнародне підвищення кваліфікації наукових, науково-педагогічних працівників та працівників закладів освіти «Використання дистанційних засобів навчання для підготовки фахівців спеціальностей психологія та правоохоронна діяльність на прикладі платформ zoom та moodle», 08.02 – 15.02.2021 р. (вебінар). Сертифікат № 2356358.
  • Підвищення кваліфікації за програмою курсу «Дієва інклюзія». Сертифікат № К26082021/43 від 17.09 2021 р.
  • Міжнародне підвищення кваліфікації на тему: «Академічна доброчесність при підготовці магістрів та здобувачів доктора філософії (PfD) в країнах Європейського союзу та Україні» в Науково-дослідному інституті Люблінського науково-технологічного парку (м. Люблін, Польща), 14.02.2022 р. – 21.02.2022 р., в обсязі 45 год., наказ від 11.02.2022 р. №56-КП.
  • Міжнародне стажування в рамках програми Erasmus+ на базі Університету імені Менделя (м. Брно, Чехія), 18.07.2022 р. – 29.07.2022 р., в обсязі 80 год., наказ від 07.07.2022 р. №138-КП.
  • Підвищення кваліфікації за програмою «In search of truth and humanity on the age of war» – Leszczyńskie Center of Positive Psychotherapy (LCPP), Centre of Positive Psychotherapy in Katowice (KCPP) у співпраці з International Medical Corps (США), 21.08.2022 р. – 26.08.2022 р. Сертифікат.

Громадська діяльність:

  • Член ГО «Українська асоціація сімейних психологів» (сертифікат № НХ-06, від 10.06.2019 р.).
  • Член правління ГО «Право чути» (№ 16731020000017659, від 17.04.2019 р.).

Наукова та науково-педагогічна діяльність:

За період науково-педагогічної діяльності є автором і співавтором понад 120 наукових публікацій, серед яких:

  • методичні вказівки:
    • Педагогічна викладацька практика : програма та рекомендації для здобувачів третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти спеціальності 053 Психологія / Т.В. Комар, О.В. Кулешова, Л.В. Міхеєва, А.І. Руденок. Хмельницький : ХНУ, 2022. 30 с.
    • Педагогічна практика у закладах вищої освіти: програма та методичні рекомендації для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 053 «Психологія» / уклад.: Т.В. Комар, О.В. Кулешова, Л.В. Міхеєва, А.І. Руденок. Хмельницький : ХНУ, 2022. 29 с.
    • Психологія емоцій з тренінгом емоційної стійкості : методичні вказівки до вивчення дисципліни для студентів спеціальності 053 «Психологія» / О.Б. Ігумнова, О.В. Варгата, Т.В. Комар, А.І. Руденок. Хмельницький : ХНУ, 2020. 44 с.
    • Вікова та педагогічна психологія : методичні вказівки до вивчення дисципліни для студентів спеціальності 015.17 «Професійна освіта Технологія виробів легкої промисловості»/ Т.В. Комар, А.І. Руденок, О.Б. Ігумнова, О.В. Петяк. Хмельницький : ХНУ, 2020. 31 с.
  • наукові статті у періодичному виданні, яке включене до наукометричної бази Web of Science Core Collection:
    • Vasylenko, O., Afanasenko, V., Petyak, O., Rudenok, A., Sheleh, T., & Komar, T. (2022). Dynamics of Future Psychologists’ Soft Skills Development During their Study at the Higher Education Institution. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala, 14(3), 139-163. https://doi.org/10.18662/rrem/14.3/602
    • Rudenok, A., Didyk, N., Kovalchuk, A., Petyak, O., Antonova, Z., & Khanerska, N. (2022). Psychological Support for Children with Intellectual Disorders in War Conditions. BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience, 13(3), 63-84. https://doi.org/10.18662/brain/13.3/354
    • Petyak, O., Rudenok, A., Komar, T., Antonova, Z., & Danchuk, Y. (2022). Features of Modern Understanding of the Concept of “Love” in Student Families. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala, 14(2), 177-189. https://doi.org/10.18662/rrem/14.2/574
    • Rudenok, A., Petyak, O., Komar, T., Afanasenko, V., & Khanetska, N. (2022). Psycological Adaptation of Children in Remarried Families. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala, 14(1), 521-534. https://doi.org/10.18662/rrem/14.1/533
    • Pavlova I, Petrytsa P, Andres A, Osip N, Khurtenko O, Rudenok A, Hotsuliak N, Zlenko N.Measuring physical literacy in Ukraine : development of a set of indicators by Delphi method. Phys Activ Rev 2021; 9(1) : 24-32. doi: 10.16926/par.2021.09.04 http://www.physactiv.eu/wp-content/uploads/2020/11/2021_91_4.pdf
    • Rudenok, A., Zakharasevych, N., Antonova, Z., Zhylovska, T., Falynska, Z. (2020). Assessing the Level of Verbal Intelligence in Preschool Children as Important Element of Cognitive Abilities. BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience, 11 (2), 189-198. https://lumenpublishing.com/journals/index.php/brain/article/view/2954

Керує:

  • НДР здобувачів кафедри психології та педагогіки факультету здоров’я, психології, фізичної культури та спорту;
  • науковим гуртком «Психологічний супровід дітей з ООП» (протокол № 9, від 04.04.2019 р. засідання кафедри психології та педагогіки).

Здійснює наукове консультування:

  • Хмельницька обласна бібліотека для дітей ім. Т. Г. Шевченка. Довідка №36/08, від 02.04.2019 р.
  • «Клуб розвитку дитини» ФОП Вінярський В.Р. Довідка від 03.04.2019 р.

Вибрані наукові праці:

  1. Руденок, А.І., Данчук, Ю.П., Логвіна, О.А. (2024). Особливості розвитку соціального інтелекту дітей молодшого шкільного віку в сучасних умовах цифрового середовища. Психологічні студії, (4), 72-78. https://doi.org/10.32782/psych.studies/2023.4.10
  2. РУДЕНОК, А., & ДУДНІК, К. (2023). РЕЗУЛЬТАТИ ДОСЛІДЖЕННЯ ГОТОВНОСТІ ДІТЕЙ ДО ШКОЛИ ПІД ЧАС ВІЙСЬКОВОГО СТАНУ. Psychology Travelogs, (1), 147-155. https://doi.org/10.31891/PT-2023-1-15 https://doi.org/10.31891/PT-2023-2-11
  3. РУДЕНОК, А., & ЛОГВІНА, О. (2023). ВПЛИВ ТРИВОЖНОСТІ УЧНІВ СЕРЕДНІХ КЛАСІВ НА НАВЧАЛЬНУ ДІЯЛЬНІСТЬ В УМОВАХ ВІЙНИ. Psychology Travelogs, (2), 123-131. https://doi.org/10.31891/PT-2023-2-10
  4. Lukecha, I., Khanetska, N., & Rudenok, A. (2023). Principles and approaches of psychological correction of the victim behavior of adolescents in the internet space. Psychology Travelogs, (3), 213-221. https://doi.org/10.31891/PT-2023-3-20
  5. Руденок А.І., Петяк О.В., Хоманець М.В. Програма виховання моральної самосвідомості підлітків із затримкою психічного розвитку. Вчені записки ТНУ. Серія: Психологія. Том 34 (73). № 5, 2023. С. 73-78 https://doi.org/10.32782/2709-3093/2023.5/13
  6. Руденок А., Дідик Н., Михайлик А. Психологічні особливості формування професійної ідентичності майбутніх медичних фахівців в закладах фахової передвищої освіти. Наукові праці МАУП. Психологія. 2023. Вип. 3 (59). Київ : Міжрегіональна Академія управління персоналом, 2023. С. 5-11. https://doi.org/10.32689/maup.psych.2023.3.1
  7. РУДЕНОК, А., ПОПЛАВСЬКА, Б. (2023). Особливості міжособистісних стосунків у класі, в якому навчаються внутрішньо переміщені учні. Psychology Travelogs, (4), 166-175. https://doi.org/10.31891/PT-2023-4-18
  8. Комар Т.В., Руденок А.І., Дідик Н.М. Дослідження мотиваційної готовості студентів до роботи з дітьми з розладами аутистичного спектра. Габітус, №35. 2022. С. 138-142. http://habitus.od.ua/journals/2022/35-2022/20.pdf
  9. Руденок А.І., Антонова З.О., Петяк О.В. Особливості саморегуляції студентів під час дистанційного навчання. Вчені записки ТНУ ім. В.І. Вернадського. Серія : Психологія. 2022. Т. 33 (72), № 2. С. 166-171.http://psych.vernadskyjournals.in.ua/journal/2_2022/27.pdf
  10. Дідик Н.М., Логвіна О.А., Руденок А.І. Соціально-психологічні аспекти переживання стану самотності сучасною молоддю. Габітус, №33. 2022. С. 86-91. http://habitus.od.ua/journals/2022/33-2022/15.pdf
  11. Руденок А.І., Петяк О.В., Ігумнова О.Б. Гендерні аспекти газлайтингу як форми психологічного насильства у сім’ї. Науковий вісник Сіверщини. Серія : Освіта. Соціальні та поведінкові науки. 2021. № 2(7). С. 137-151. DOI 10.32755/sjeducation.2021.02.
  12. Петяк О.В., Руденок А.І. Особливості активізації внутрішніх ресурсів дітей в кризових станах. Вчені записки ТНУ ім. В.І. Вернадського. Серія : Психологія. 2021. Т. 32 (71), № 1. С. 115. https://doi.org/10.32838/2709-3093/2021.1/20
  13. Руденок А.І., Грабовець С.Р. Вікові та гендерні особливості переживання страху у дітей. 2021. Габітус, №28. С. 100-104. https://doi.org/10.32843/2663- 5208.2021.28.16
  14. Руденок А.І., Петяк О.В., Ханецька Н.В. Дистанційна робота в умовах карантину та самоізоляції в період пандемії COVID-19. 2020. Габітус, 16, С. 204-208. https://doi.org/10.32843/2663- 5208.2020.16.33
  15. Руденок А.І., Максимчук К.І. Особливості формування стресостійкості та основні копінг-стратегії студентів. Теорія і практика сучасної психології : Зб. наук. пр. 2020. Вип. 1. Том 2. С. 146-150. https://doi.org/10.32840/2663-6026.2020.1-2.27