Перейти до вмісту

Експресивне письмо як ефективний спосіб самодопомоги

23 січня 2025 року доцентка кафедри психології та педагогіки, Лариса Подкоритова провела методичний вебінар у рамках проєкту «Психопрофілактика тривожних станів засобами арттерапії – Ресурси подолання наслідків війни», що реалізується у співпраці ВГО «Арттерапевтична асоціація» з «Київським міським будинком учителя».

Організаторкою проєкту є Олена Луценко – практичний психолог-методист вищої кваліфікаційної категорії, методист «Київського міського будинку учителя», Голова відокремленого підрозділу в м. Києві та член правління ВГО «Арт-терапевтична асоціація».

Ведуча представила учасницям техніку експресивного письма за Джеймсом Пенненбейкером, американським соціальним психологом, який є почесним професором психології Техаського університету в Остіні. Він є одним з піонерів терапії письмом, зокрема досліджував вплив експресивного письма на фізичне і психічне здоров’я людини. Було з’ясовано, що регулярна практика експресивного письма має такі результати:

  • звільнюється робоча пам’ять і свідомість від переживань;
  • відбувається заспоспокоєння, зниження тривоги і стресу;
  • знижується чутливість до загроз, створюваних нашими власними помилками, зокрема знижуються зусилля по постійному моніторингу та роздумах про ці помилки;
  • покращуються самооцінка, працездатність, зокрема розумова;
  • знімаються бар’єри творчості;
  • покращуються фізичне самопочуття та імунітет.

Вправа може бути використана для самостійного використання для самодопомоги, її також можна використовувати у психологічній і педагогічній практиці.

Короткий зміст експресивного письма, за Джеймсом Пенненбейкером:

1. Поставити таймер на 15 або 20 хвилин.

2. Відкрити зошит чи взяти аркуш паперу (будь, якого розміру) або відкрити файл для друку на гаджеті.

3. Писати, не думаючи про пунктуацію, орфографію, акуратність, цензуру, послідовність тощо. Потрібно записувати свій потік думок, емоції, почуття, події, все підряд, навіть якщо вони «скачуть». Це писання для себе і ні для кого більше.

4. Зупинитися, коли пролунає таймер.

5. Написаний текст можна або зберігати, або знищити.

Наприкінці заходу учасниці поділились враженнями, висловили задоволення від участі у вебінарі, задали низку запитань. Зокрема учасниці зазначили, що внаслідок заходу вони не лише отримали корисний для себе робочий  інструмент, а й покращили свій фізичний і емоційний.

Додаткова інформація про захід: http://kmbu.com.ua/?p=17470

Кафедра психології та педагогіки висловлює щиру подяку за співпрацю ВГО «Арттерапевтична асоціація» і «Київському міському будинку вчителя».

Інформація кафедри психології та педагогіки.

ukUkrainian
Перейти до вмісту