Перейти до вмісту

IX Відкритий семінар «Професійний розвиток особистості сучасного фахівця в умовах освітнього простору» за участю стейкхолдерів

22 лютого 2021 року колективом кафедри психології та педагогіки проведено черговий Відкритий семінар «Професійний розвиток особистості сучасного фахівця в умовах освітнього простору» за участю роботодавців, випускників, студентів в форматі онлайн-зустрічі.

У онлайн-семінарі взяли участь:

– роботодавці м. Хмельницького, зокрема: голова правління громадської організації Подільський центр «Гендерна рада» Баєва Тетяна Федорівна, координатор інформаційно-консультативного центру по роботі з сім’ями учасників АТО та ВПО Стебло Леся Василівна, директор Державного закладу «Хмельницький обласний центр соціально-психологічної допомоги» Андрейчак Алла Федорівна, директор Хмельницького інклюзивно-ресурсного центру № 1 Рибак Ольга Анатоліївна, керівник відділення «Всеукраїнської благодійної організації «Турбота про літніх в Україні, в м. Хмельницький» Соловей Алла Вікторівна, голова методичного об’єднання психологів м. Хмельницького Мазур Олена Анатоліївна, директор ДНЗ № 21 «Ластівка» Русенко Наталія Дмитрівна, психолог Громадської організації «Хмельницький обласний фонд «Соціальний захист та реабілітація інвалідів» Чорна Віра Дмитрівна;

– випускники спеціальності 053 Психологія, а саме: Вікторія ЛевицькаКатерина МаксимчукАртем Михайлов;

– студенти та викладачі кафедри психології та педагогіки.

В рамках Відкритого семінару обговорювалися такі питання:

• напрями удосконалення змісту та підсилення якості підготовки фахівців за спеціальністю 053 Психологія;

• регіональні особливості, що впливають на підготовку психологів;

• актуальні та затребувані компетентності психолога на сучасному ринку праці;

• сильні та слабкі сторони ОП, перспективи розвитку спеціальності;

• імідж випускників ХНУ спеціальності 053 Психологія на ринку праці;

• врахування Професійного стандарту «Практичний психолог закладу освіти» в підготовці психолога.

Так, Тетяна Баєва та Леся Стебло в рамках регіонального контексту звернули увагу на необхідність формування умінь/навичок надання психологічної допомоги учасникам АТО, зони ООС та їх сім’ям; акцентували на потребі фахівців з арттерапії; наголосили, що сучасні психологи мають бути активними, мобільними, ініціативними, постійно працювати над власним саморозвитком, вміти презентувати себе в соціальних мережах, співпрацювати з громадськими організаціями, з міжнародними фондами. Леся Стебло запропонувала підписати Меморандум про співпрацю.

Алла Андрейчак високо оцінила рівень підготовки психологів та зауважила, що в умовах навчання в ЗВО складно підготувати психолога вузької спеціалізації. Тому освітня програма Психологія має бути спрямована на формування базових компетентностей професійної діяльності.

Представники закладів освіти підкреслили важливість підготовки психологів з урахуванням Професійного стандарту та актуальних і затребуваних компетентностей на сучасному ринку праці, а саме .

Ольга Рибак запропонувала включити до педагогіки теми інклюзивної освіти, а Наталія Русенко висловила побажання щодо формування компетентностей психологів по роботі з дітьми із особливими освітніми потребами, вмінь розробляти психокорекційні програми; Віра Чорна внесла пропозиції додати до курсу із спеціальної психології теми психологічної допомоги дітям з обмеженими можливостями.

Олена Мазур позитивно оцінила імідж випускників ХНУ за спеціальністю 053 Психологія, а також, враховуючи Професійний стандарт «Практичний психолог закладу освіти», підкреслила необхідність поєднання теорії та практики, значущість психопрофілактики, просвіти, робота за запитом в діяльності психолога.

Алла Соловей виділила соціально-психологічну проблему людей похилого віку із деменцією, які потребують психологічної підтримки, а їх родичі – просвіти.

Випускники спеціальності Вікторія Левицька, Катерина Максимчук, Артем Михайлов поділилися своїми думками та висловили побажання щодо підготовки психологів: забезпечення системності та наступності практичної підготовки з подальшим працевлаштуванням; спрямування молодих фахівців на подальший професійний розвиток; сертифікація на підтвердження рівня володіння навичками психологічної консультативної діяльності через неформальну освіту, включити до ОПП дисципліни Філософія, Логіка для розвитку мислення (soft skills), Психологічна допомога у виробничій та невиробничій сфері, Медична психологія, Психологічна служба.

Учасники Відкритого семінару погодилися щодо необхідності урізноманітнення напрямів співпраці (залучення роботодавців до проведення круглих столів, майстер-класів, вебінарів, бінарних занять, гостьових лекцій, захистів практик, засідань кафедри), забезпечення тісного взаємозв’язку на засадах партнерської взаємодії.

Кафедра психології та педагогіки