Державна організація «Український національний офіс інтелектуальної власності та інновацій» 12.06.2024 р. прийняла рішення про реєстрацію авторського права (127466) на психологічну методику «Діагностика емоційної байдужості подружжя» (ДЕБП), яку розробили й апробували викладачі кафедри психології та педагогіки Дарія Карпова і Євген Потапчук. Метою цієї методики є визначення тривалої відсутності відчуття задоволення від шлюбного партнерства, що породжує сімейну кризу емоційної байдужості. ДЕБП дозволяє подружжю усвідомити наявність в їхньому житті сімейної кризи, що породжує розчарування шлюбним партнером і дисгармонію сімейного життя. Виявлення першопричин дисгармонії сімейного життя сприяє системній роботі щодо їх усунення, психологічній корекції моделей поведінки шлюбних партнерів та подоланню сімейної кризи.
Методика ДПСР відображає 38 найбільш розповсюджених виявів ознак емоційної байдужості між подружжям. Розробку доцільно застосовувати для:
– виявлення наявності між подружжям кризи емоційної байдужості (як причини дисгармонії сімейного життя);
– визначення шлюбного партнера, який є найбільшим заручником кризи емоційної байдужості;
– з’ясування ознак емоційної байдужості, що виявляються кожним з партнерів (для усвідомлення типу поведінки подружжя і пошуку шляхів, що сприяють відновленню гармонійних стосунків).
За результатами психологічної діагностики з’ясовується наявність у членів сім’ї: бажання турбуватися про партнера, захоплення партнером, інтерес, увага до партнера, інтимна та сексуальна байдужість, негативні емоції та негативні стани, сумнів у виборі партнера.
Авторська розробка буде корисною і для вивчення здобувачами вищої освіти (спеціальності 053 «Психологія») навчальних дисциплін «Робота психолога з сім’єю», «Кризове сімейне консультування», «Теорія та практика сімейного консультування» та ін.
Загалом доречно підкреслити, що це черговий результат багаторічних системних досліджень актуальних психологічних проблем представниками наукової школи «Психологічні засади підготовки молоді до сімейного життя».
Кафедра психології та педагогіки