У контексті співпраці кафедри психології та педагогіки Хмельницького національного університету з Навчально-тренувальним центром Хмельницької міської територіальної громади 22 серпня 2022 року доктором психологічних наук, професором Потапчуком Євгеном Михайловичем проведено заняття з вчителями, які викладають у закладах загальної середньої освіти Хмельницької міської територіальної громади навчальний предмет «Захист України». Це заняття було присвячено надзвичайно актуальній для сьогодення темі, пов’язаній з психологічними особливостями підготовки молоді до захисту України.

У своєму вступі професор Є. Потапчук зазначив, що зміст предмету «Захист України» щороку удосконалюється, проте війна росії проти України змусила зробити в ньому ще більше коректив. Істотного значення набуває рівень відповідної підготовки вчителів, які б могли якісно викладати цей предмет. Знання психологічних особливостей навчання і виховання учнів дозволяють вчителеві завжди знаходити оптимальні шляхи щодо стимулювання пізнавальної активності учнів та бажання отримати необхідні знання для захисту України.

Багаторічний досвід військової служби та педагогічної діяльності допоміг Євгену Михайловичу акцентувати увагу слухачів на психологічних особливостях виховання, учіння та научіння слухачів на заняттях з предмету «Захист України», метою якого є формування в учнівської молоді життєво необхідних знань, умінь і навичок щодо захисту Вітчизни та дій в умовах надзвичайних ситуацій. Така робота потребує якнайповніше враховувати психологічні закономірності міжособистісної взаємодії учня і вчителя, вікові та індивідуальні характеристики учнів, а також професійну придатність вчителя, його педагогічні уміння та здібності.
Вчителі поглибили свої знання з психології виховання та навчання учнів, розглянули психологічну характеристику вчителя та учнів як учасників навчально-виховного процесу. Також розглянули психологічні методи навчання слухачів на заняттях з предмету «Захист України». Особливу зацікавленість у вчителів викликали психологічні прийоми, які допомагають зберігати увагу слухачів та способи зацікавлення навчальним матеріалом (на прикладі застосування психологічних тестів).

Після заняття вчителі активно цікавилися у Євгена Михайловича різними питання, пов’язаними з особливостями підготовки юнаків до захисту України, також висловили вдячність за надану цікаву і корисну інформацію та сподівання на подальшу співпрацю.
Інформація кафедри психології та педагогіки