Перейти до вмісту

Відкрита лекція на тему: «Командна взаємодія як умова ефективності психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами»

Здобувачі вищої освіти першого (бакалаврського рівня), спеціальності 227 Фізична терапія, Ерготерапія та 053 Психологія, 4 курс 01 листопада 2022 року разом із викладачами кафедри психології та педагогіки взяли участь у відкритій лекції з навчальної дисципліни «Корекційна педагогіка» та «Основи спеціальної психології з практикумом роботи з дітьми з особливими освітніми потребами» яку провела доктор педагогічних наук, професор, проректор з наукової роботи Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка Миронова Світлана Петрівна.

Світлана Петрівна розкрила основні завдання психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами; принципи командної взаємодії; умови ефективності роботи команди; функції членів команди супроводу дитини з ООП.

Завданнями супроводу, як зазначила лектор, є комплексна оцінка розвитку дитини з ООП; організація освіти дітей з ООП у комплексному поєднанні з корекційно-розвитковим компонентом та реабілітаційними заходами; різнобічний розвиток індивідуальності дитини на основі виявлення її задатків і здібностей, формування інтересів і потреб; збереження і зміцнення здоров’я дітей; корекційно спрямоване виховання школяра як культурної і моральної дитини; надання батькам необхідної психологічної допомоги; створення позитивного соціального середовища для інклюзії через підготовку учнів та їх батьків до взаємодії із дітьми, які потребують корекції психофізичного розвитку; професійна взаємодія фахівців.

На лекції детально було розглянуто принципи командної взаємодії, зокрема: дотримання інтересів дитини; комплексність психолого-педагогічного супроводу; системність та узгодженість роботи; дотримання інтересів дитини.

Світлана Петрівна розповіла про проблеми командної взаємодії та умови ефективності роботи команди, охарактеризувала специфіку роботи членів команди, при цьому вона детально розкрила особливості роботи практичного психолога, фізичного терапевта та ерготерапевта з дітьми з ООП та якості, які мають бути у фахівців для роботи в команді. Також вона познайомила здобувачів вищої освіти з авторськими посібниками, що можуть допомогти майбутнім фахівцям та практикам у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами”. Від студентів та викладачів кафедри психології та педагогіки хочемо висловити подяку доктору педагогічних наук, професору, проректору з наукової роботи Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка Мироновій Світлані Петрівні за надану освітню можливість та співпрацю у підготовці бакалаврів.