
30 жовтня 2021 року кафедрою психології та педагогіки Хмельницького національного університепту було проведено XI відкритий онлайн семінар «Особливості підготовки психологів: етапи, проблеми, перспективи» за участю батьків здобувачів вищої освіти за спеціальністю «Психологія». Головна мета цього щорічного заходу – презентація потенціалу університету як потужного закладу вищої освіти, мотивування здобувачів до навчання та самореалізації особистісного потенціалу, самопрезентація майбутніх психологів як багатогранних та талановитих особистостей, а також налагодження плідної взаємодії університету з батьками здобувачів вищої освіти (особливо першокурсників). Доречно зазначити, що активну участь в організації та проведені відкритого семінару разом з викладачами кафедри психології та педагогіки взяли здобувачі вищої освіти, зокрема Наталія Главацька та Артем Михайлов.

До участі у семінарі були запрошені проректор з науково-педагогічної роботи університету, кандидат економічних наук, доцент В. Лопатовський, а також декан факультету здоров’я, психології, фізичної культури та спорту, доктор педагогічних наук, доцент Є. Павлюк. Поважні представники адміністрації університету та факультету звернули увагу учасників семінару на особливості організації освітнього процесу в університеті, його спрямування на поглиблення практичних знань здобувачів вищої освіти, посилення компетентнісної складової навчання та удосконалення матеріально-технічної бази. Ними було зазначено, що університет активно впроваджує практику студентоцентрованого навчання в освітній процес, втілює методи навчання, які переносять фокус освіти з викладача на здобувача освіти, розробляє моделі залучення роботодавців та здобувачів вищої освіти до формування освітніх програм. Також батькам та студентам було запропоновано активізувати співпрацю в ролі стейкхолдерів з метою посилення позитивної динаміки зростання показників якості вищої освіти в університет та удосконалення якості підготовки майбутніх фахівців за спеціальністю 053 «Психологія».

Завідувач кафедри психології та педагогіки, доктор психологічних наук, професор Є. Потапчук під час свого виступу зазначив, що підготовка висококваліфікованих, конкурентоспроможних на ринку праці України та за її межами психологів є складним завданням, яке потребує від закладу вищої освіти простійного вдосконалення освітнього процесу. Державі потрібні фахівці, які здатні генерувати нові ідеї, володіють відповідними загальнокультурними, а також професійними компетентностями, спрямованими на провадження психологічної діяльності у сфері освіти, охорони здоров’я та соціально-правової допомоги, суспільної діяльності, у сфері спорту та індивідуальних послуг. Зважаючи на це, колектив кафедри психології та педагогіки докладає максимум зусиль для того, щоб наші здобувачі вищої освіти мали можливість здобути якісні знання і набути досвіду практичної роботи. З цією метою викладачами проводиться кропітка щоденна робота щодо забезпечення умов для засвоєння здобувачами навчальних програм на рівні обов’язкових вимог державних стандартів. Значна увага приділяється удосконаленню матеріально-технічної бази, зокрема Хмельницького психологічного центру, Навчально-наукової лабораторії медико-психологічних досліджень, Центра інноваційної педагогіки та психології, Лабораторії інклюзивної педагогіки. Кафедра активно співпрацює з потенційними роботодавцями для створення баз практик, залучає здобувачів до співпраці з досвідченими практиками (психологами міських та обласних центрів, навчальних закладів та інших організацій). Покращення якості вищої освіти потребує активної взаємодії студенти-викладачі-батьки, тому кафедра психології та педагогіки завжди відкрита для співпраці і очікує та втілює пропозиції від студентів та батьків для покращення якості вищої освіти в університеті.

Далі своїми враженнями від навчання за спеціальністю «Психологія» поділились випускниці кафедри психологія та педагогіки, а нині аспірантка Дарина Лиха-Боярова та магістрантка Олександра Ковальова. Остання розробила і представила увазі першокурсників низку порад щодо організації свого навчання.

Яскравими нотами прозвучала гумористична типологія викладачів від здобувача вищої освіти за освітньо-професійним рівнем «магістр» Артема Михайлова, а також відео, створені здобувачами вищої освіти на ОПР «бакалавр». Студенти третього курсу провели низку інтерв’ю з викладачами кафедри, задаючи їм нагальні для навчального процесу запитання. А першокурсники записали відео-враження про навчання у нашому університеті як власні, так і своїх батьків. Викладачам кафедри психології і педагогіки було приємно почути приємні відгуки про свою нелегку працю.

Підсумовуючи, варто зазначити, що відкриті семінари за участю батьків є важливою формою виховної роботи: вони сприяють кращому розумінню батьками і самими здобувачами вищої освіти навчально-виховного процесу у вищій школі, налагоджують контакт «ЗВО-батьки-здобувачі вищої освіти», виконують просвітницьку та профорієнтаційну функції.

Кафедра психології та педагогіки