Перейти до вмісту

Відповідь на запит 16

Під час формулювання цілей та ПРН ОНП враховувався досвід аналогічних вітчизняних та іноземних ОП, що реалізується у таких ЗВО: Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих ім. І. Зязюна; КНУ імені Тараса Шевченка, Інститут психології імені Г.С. Костюка, УДПУ імені Михайла Драгоманова, ХНПУ імені Г.С. Сковороди, ЛНУ імені Івана Франка, Талліннський університет (Естонія), Інститут психології Ягеллонського університету (Польща), Борнмутський університет (Великобританія).

Формуючи цілі та ПРН, розробники спирались на досвід, набутий НПН під час закордонних стажуваньу закладах: Вища школа міжнародних відносин та соціальних комунікацій (м. Хелм, Польща), Куявський університет, (м. Влоцлавек, Польща), Природничо-технологічний університет (м. Бидгощ, Польща), Гуманітарно-природничий університет (м. Сандомир, Польща), Школа соціальних та поведінкових наук (м. Глазго, Шотландія).

Аналіз та урахування досвіду аналогічних ОП дозволив удосконалити ОНП Психологія шляхом:

− залучення здобувачів до викладання для синергії формування наукової, методологічної та педагогічної компетентностей шляхом проходження ними педагогічної викладацької практики (ФК04, ФК05, ФК06, ПРН02,ПРН07, ПРН08, ПРН10);

− введення ОК ОЗП.02, ОСП.01;

− розширення Каталогу вибіркових дисциплін за рахунок вибіркових дисциплін на основі переліку загальних навичок, рекомендованих EUA-CDE та EURODOC;

− приведення у відповідність циклу дисциплін загальної підготовки структурі Researcher Development StatementVITAE (Realising the potential of researchers).

Досвід аналогічних вітчизняних та іноземних ОП, що реалізується у таких ЗВО:

Талліннський університет (Естонія) формує у здобувача ступеня доктора філософії навички та знання, необхідні для самостійної науково-дослідної роботи або для творчої професійної діяльності, а також готувати та захищати докторську дисертацію. Докторська дисертація – це самостійна дослідницька робота, яка пропонує нове вирішення важливої проблеми в дисципліні, пов’язаній зі сферою навчальної програми.

ОК програми підготовки здобувачів ступеня доктора філософії Талліннського університету (Естонія) корелює з такими ПРН ОНП 053 Психологія:

1. Методологія дослідження корелює зПРН02. Розуміти загальні принципи та методи психології, а також методологію наукових досліджень, застосувати їх у власних дослідженнях у сфері психології та у викладацькій практиці.

2. Багатовимірна статистика: Методи класифікації та випадки застосування корелює зПРН05. Застосовувати сучасні інструменти і технології пошуку, оброблення та аналізу інформації, статистичні методи аналізу даних, спеціалізовані бази даних та інформаційні системи, розробляти інноваційні дослідницькі методики у сфері психології, перевіряти їх ефективність.

3. Планування та реалізація науково-дослідних проектів корелює з ПРН07. Розробляти та реалізовувати наукові та/або інноваційні проєкти у сфері психології, які дають можливість переосмислити наявне та створити нове цілісне знання та/або професійну практику і розв’язувати значущі наукові та прикладні проблеми психології з урахуванням соціальних, економічних, етичних і правових аспектів.

4. Навчання та викладання в університеті корелює зПРН10. Організовувати і здійснювати освітній процес у сфері психології, його наукове, навчально-методичне та нормативне забезпечення, застосувати ефективні методики викладання навчальних дисциплін.

https://www.tlu.ee/en/phd/psychology

Інститут психології Ягеллонського університету (Польща) – програма навчання здобувачів ступеня доктора філософії корелює з такими ПРН ОНП 053 Психологія:

1. Англійська мова для академічних досліджень корелює з ПРН 09. Вільно презентувати та обговорювати з фахівцями і нефахівцями результати досліджень, наукові та прикладні проблеми психології державною та іноземною мовами, готувати результати досліджень у вигляді наукових публікацій.

2. Міждисциплінарний дослідницький проект корелює з ПРН 01. Мати передові концептуальні та методологічні знання щодо обраної для дослідження проблеми у сфері психології / на межі предметних галузей, а також дослідницькі уміння, достатні для проведення наукових і прикладних досліджень на рівні світових досягнень з психології.

3. Методологія досліджень в соціальних науках корелює з ПРН02. Розуміти загальні принципи та методи психології, а також методологію наукових досліджень, застосувати їх у власних дослідженнях у сфері психології та у викладацькій практиці.

4. Якісний аналіз даних корелює зПРН 05. Застосовувати сучасні інструменти і технології пошуку, оброблення та аналізу інформації, статистичні методи аналізу даних, спеціалізовані бази даних та інформаційні системи, розробляти інноваційні дослідницькі методики у сфері психології, перевіряти їх ефективність.

https://social-sciences.phd.uj.edu.pl/for_phd_students/syllabus

Борнмутський університет (Великобританія) програма навчання здобувачів ступеня доктора філософії за напрямом підготовки охорони здоров’я та соціальної допомоги Bournemouth University корелює з ОК «Теорія і практика збереження психічного здоров’я людини».

Досвід закордонних стажувань у закладах:

Досвід стажування у Вищій школі міжнародних відносин та соціальних комунікацій (м. Хелм, Польща) було використано при розробці таких ОК, як: «Методологія дисертаційного дослідження з психології» і «Філософія освіти та науки».

Метою підготовки здобувачів у Куявському університеті (м. Влоцлавек, Польща) є реалізація ними наукових дослідницьких проектів, завдяки чому, ще навчаючись, вони здобувають компетенції, які роботодавець цінує найбільше: ретельність, самостійність, творчий підхід і вміння працювати. Ця мета корелює з метою ОНП 053 Психологія – підготовка висококваліфікованого, конкурентоспроможного, інтелектуально-розвинутого, інтегрованого у світовий науково-освітній простір фахівця ступеня доктора філософії у галузі соціальних та поведінкових наук за спеціальністю Психологія, здатного розв’язувати комплексні завдання професійної, дослідницько-інноваційної діяльності у сфері психології, а також здійснювати викладацьку діяльність у закладах вищої освіти.

Гуманітарно-природничий університет (м. Сандомир, Польща) Метою ОНП є підготовка випускника, який зможе аналізувати та творчо синтезувати наукові досягнення з метою виявлення та вирішення дослідницьких завдань, а також проблем, пов’язаних з інноваційною та творчою діяльністю; здатного брати активну участь в обміні ідеями і досвідом в міжнародному середовищі, а також проводити незалежні дослідження в професійній і громадських сферах, беручи до уваги їх етичний аспект.

Метою ОНП 053 Психологія є підготовка висококваліфікованого, конкурентоспроможного, інтелектуально-розвинутого, інтегрованого у світовий науково-освітній простір фахівця ступеня доктора філософії у галузі соціальних та поведінкових наук за спеціальністю Психологія, здатного розв’язувати комплексні завдання професійної, дослідницько-інноваційної діяльності у сфері психології, а також здійснювати викладацьку діяльність у закладах вищої освіти.

https://www.unipage.net/en/27087/higher_school_of_arts_and_natural_sciences_sandomierz

Школа соціальних та поведінкових наук (м. Глазго, Шотландія) відрізняється від інших ЗВО тим, що під час навчання здобувачів ступеня доктор філософії акцент робиться не на застосування існуючих досліджень, а на генерацію оригінальних досліджень. Програма навчання в Школі соціальних та поведінкових наук спрямована на розвиток і вдосконалення освітнього менеджменту і лідерських здібностей здобувачів, перетворюючи їх на більш ефективних практиків. Здобувачі отримують глибоке розуміння передових знань і розвивають свої навички у проведенні досліджень, розробці та впровадженні проектів.

Мета, програмні результати навчання в Школі корелюють з такими ПРН ОНП 053 Психологія: ПРН02. Розуміти загальні принципи та методи психології, а також методологію наукових досліджень, застосувати їх у власних дослідженнях у сфері психології та у викладацькій практиці; ПРН07. Розробляти та реалізовувати наукові та/або інноваційні проєкти у сфері психології, які дають можливість переосмислити наявне та створити нове цілісне знання та/або професійну практику і розв’язувати значущі наукові та прикладні проблеми психології з урахуванням соціальних, економічних, етичних і правових аспектів; ПРН 12. Розробляти та реалізовувати проєкти здоров’язбереження, включаючи власне дослідження;

https://www.mba-magistratura.com/%D1%83%D0%BD%D1%96%D0%B2%D0%B5%D1%80%D1%81%D0%B8%D1%82%D0%B5%D1%82%D0%B8/%D0%92%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D0%B1%D1%80%D0%B8%D1%82%D0%B0%D0%BD/Glasgow-School-for-Business-and-Society/