Колективом кафедри психології та педагогіки підготовлено та видано разом з однодумцями цікаву психологічну працю, яка буде корисною не тільки для студентів спеціальності 053 «Психологія», а для усіх, хто бажає покращити свої знання з питань, пов’язаних із самотворенням і самозбереженням.
Монографія є результатом багаторічних досліджень викладачів та науковців, які втілюються в освітніх програмах підготовки майбутніх психологів і визначають унікальну своєрідність освітянського процесу у Хмельницькому національному університеті. У її розділах логічно та послідовно висвітлюються теоретико-методологічні та прикладні дослідження проблеми формування особистості як суб’єкта самотворенням і самозбереження, а також шляхи створення сприятливого середовища для формування суб’єкта успішної життєдіяльності.
Доречно зазначити, що формування особистості є тривалим та складним процесом, який детермінується цілим комплексом суб’єктивних (вік, характер) і об’єктивних чинників (сім’я, школа, суспільство). Але особлива роль належить самій людині, її здатності бути суб’єктом самотворення та самозбереження. Щодо самотворення особистості, то, як свідчить практика, це важлива умова гармонійного розвитку особистості та один із найвищих рівнів її особистісного становлення. Це вибудовування себе, своєї самості задля досягнення гармонії з собою та зі світом. Базисними векторами процесу самотворення та самозбереження особистості є її потреба у саморозвитку, самоприйняття та життєва перспектива. У цьому контексті виникає потреба у пошуку ефективних стимулів і можливостей для створення сприятливого середовища для формування особистості. Саме тому викладачами кафедри психології та педагогіки приділяється значна увага дослідженням проблеми формування особистості як суб’єкта самотворенням і самозбереження. Вагому роль у цих дослідженнях відіграє навчально-наукова лабораторія медико-психологічних досліджень, на базі якої проводяться медико-психологічні та психофізіологічні дослідження студентами-магістрами, аспірантами, викладачами з питань покращення якості життя та збереження здоров’я людини, надання науково-методичної та практичної допомоги учасникам навчально-виховного процесу, а також медико-психологічної та соціально-педагогічної підтримки.
Кафедра психології та педагогіки