Перейти до вмісту

Заняття у науковому гуртку «Науково-психологічна майстерня професора Потапчука» про особливості підготовки кваліфікаційних робіт магістерського рівня

4 листопада 2024 р. у науковому гуртку «Науково-психологічна майстерня професора Потапчука» відбулося чергове онлайн-заняття на тему «Особливості підготовки кваліфікаційної роботи магістерського рівня (спеціальність 053 «Психологія). На заняття, крім членів гуртка, були запрошені усі здобувачі другого (магістерського рівня), які вступили на навчання у 2024 році.

Керівник гуртка професор Євген Потапчук звернув увагу слухачів на те, що за час навчання в магістратурі здобувач зобов’язаний виконати всі вимоги освітньо-професійної програми, зокрема здобути теоретичні знання, уміння, навички та інші компетентності, достатні для розв’язання складних задач у галузі психології, що передбачає  проведення наукових та проектних досліджень. Кваліфікаційна робота як наукове дослідження передбачає самостійне розв’язання складної задачі або комплексної проблеми у сфері психології, що супроводжується проведенням досліджень та/або застосуванням інноваційних підходів та характеризується невизначеністю умов і вимог. У кваліфікаційній роботі не може бути академічного плагіату, фабрикації та фальсифікації.

Зважаючи на серйозні вимоги до підготовки наукового дослідження виникає потреба в детальному осмисленні усіх його етапів. Саме це і було метою заняття, на якому слухачі мали можливість розширити свої знання про вибір теми кваліфікаційної роботи та вимоги до неї, а також з’ясувати певні особливості наукового пошуку на різних етапах підготовки кваліфікаційної роботи як наукового дослідження.

Професор Є. Потапчук поділилася багатим досвідом наукового керівництва здобувачами, акцентував увагу на послідовності виконання кожного з етапів наукового пошуку та можливих помилках, які допускають здобувачі. Особливий інтерес у слухачів викликав алгоритм дій для підготовки науково-кваліфікаційної роботи, в якому детально відображено усі кроки здобувачі для успішного завершення наукового дослідження та презентації його результатів на захисті.

Загалом слухачі отримали багато корисної інформації про актуальні для сьогодення теми наукового-кваліфікаційної роботи, приклади їх обґрунтування, а також щодо запобігання академічного плагіату, фабрикації та фальсифікації.

Кафедра психології та педагогіки